• Anonym (rik)

Vunnit pengar

Jag har vunnit pengar - mycket pengar, 17 milj. Vet inte hur vi ska berätta detta för våra vänner, är så rädd att förlora dem! Vi tjänar dessutom bra, betydligt bättre än de flesta av våra vänner och jag är rädd att det ska sticka i ögonen på dem.

Hur berättar man?

• Svar på tråden Vunnit pengar
  • Lunar

måste ni berätta?
    hoppas det går bra.

• Nyfiken gul

berätta bara att ni har vunnit en större summa pengar - det är er privatsak hur mycket...

o börja inte bada i lyx bara för att ni just nu har mycket pengar.. använd dom klokt! 

pengar i sig stör inte folk - det är HUR man använder dom!!

En äckligt vräkig bil och Luis Vuittonväskor sticker MER i ögonen än siffran 17 miljoner...

• burtok

jag menar inget illa med frågan om du måste berätta. Om ni redan har det gott ställt så borde det ju nästan vara lättare att dölja det. Ingen behöver ju veta hur ni har det ekonomiskt...

• Miafia33

Stort Grattis
    vilken härlig vinst

jag hade inte kunnat hålla mig ifrån att berätta
    om inget annan hade familj och vänner märkt det på ett eller annat sätt.

om det skulle sticka ngn i ögonen så är det inte ert problem.
    Ni ska bara njuta

• burtok

jag glömde säga GRATTIS!!! Det är inte så många som fått säga det om ni nu inte har berättat det menar jag ..

• Jossa82

japp, håller med övriga om att du nog tyvärr ska försöka hålla tyst om det, tyvärr så är männsikor väldigt avundsjuka o missunsamma.. om nån undrar att ni reser iväg eller vad ni ska göra så säg bara att ni vann lite pengar, som gått till resan..

• Majken

Grattis till vinsten

Det kan ju vara en fördel att ni redan tjänar mer än era vänner för då kanske dom inte höjer på ögonbrynen om ni "unnar" er lite vardagslyx?

Alternativet är ju att inte berätta det utan att kanske skänka bort en större summa till välgörande ändamål, behålla en del så att ni tryggar er framtid och kan leva på med den standard som passar er?

Med 17 miljoner på fickan så är ju framtiden säkrad och det finns mycket över att ge till bättre behövande i världen - men det är ju bara min åsikt

Lycka Till och ännu en gång....GRATTIS!!

Love my M-girls
  • Miafia33

TS: varför är du så rädd för att du ska förlora dina vänner?

Svar på tråden Vunnit pengar