• ung83

risi frutti fråga

kan man ge en 8-månaders risi frutti??(utan sylt)

• Svar på tråden risi frutti fråga
  • Rockmama

Jo, det kan man nog. Fast varför ska man det? Risifrutti är bland det mest onyttiga man kan äta men en 8 månaders kan nog bli mätt på det.

• Hallonmopeden

Som sagt, det är mycket socker i...

• ung83

rockmama: men de va de jag menar...som du skrev så står det ju att det är onyttit varför skriver du att dom kan äa de då??

• Amorella

Det är väl klart de kan äta det! Det är ju inte farligt eller så! Säkert en utmärkt lösning då och då. Men kanske inte varje dag.

• aesi

Kan du inte köpa risgrynsgröt på tub(det finns BOB och andra). Jag tycker själv att det är jobbigt att koka just risgrynsgröt. Men är Risi frutti så onyttigt utan sylten? Det är väll vanlig gröt eller är det massa socker i gröten också?

Äter själv inte Risifrutti köper hällre i tub som är billigare.

• Mamma 85a

Jag har gett min tös det när hon varit hungrig när vi varit på stan..funkar jättebra

• ung83

aesi: kan man äta bobs kall då?? jag har bara ätit den varm..

• ÄngelBängel

Varför kan man inte ge sylten? Själva risifrutti gröten är väl nästan lika söt som sylten?

• ruffe4

Gröt i tub är oxå sötad. Är det jobbigt att koka själv så man vet vad som finns i?

• aesi

ung83, Jag vet inte men varför skulle man inte kunna, den är ju färdig för att bara värmas?

Svar på tråden risi frutti fråga