Barnmat
ÅH, här är den ju: Tråden för oss med små matvrak & matvägrare under året
TACK TS!
ÅH, här är den ju: Tråden för oss med små matvrak & matvägrare under året
TACK TS!
Tack Tinuska för svaret!
Mina brön får grabben stå ut med ett tag till, jag ammade ju de stora i ett år vardera så... Fast man ska aldrig säga aldrig
Äta-med-sked-tekniken funkade efter tredje skeden, inte många klickar utanför inte. Därför känns det fånigt att begränsa honom...
Nån som vet ifall man kan frysa resten av innehållet i barnmatsburken i iskubslådor, som om man lagat maten själv?
Och potatis blir ju grynigt, men om det är blandat med palsternacka eller majs kanske det går att frysa?
Så, det kan vara så som jag misstänker: Den sk WHO-koden/Barnmatskoden (Innocentideklarationen) är orsaken till att man till varje pris måste behålla sin mjölkproduktion till minst 6 månaders ålder? Och bromsa upp ett ev matvrak
Japp, jag är väldigt kritisk till att Sverige så med hull och hår anammat den utan att tänka eftet lite.. Jag anser att man (om det inte påverkar barnets hälsa negativt) ska få välja själv.
Shit, vad jag är beredd på mothugg nu
Elias Mom, om din unge tålt nerfryst mat så tål nog min det också
CasaMia, man märker väl om magen mår dåligt, och fattar att maten kan ha orsakat det?
Ni är GULD värda! Tack tack tjejjor! Jaaa tack klistra gärna in gröt-recepten igen, vi är nog många som läser dom
M73, pipmugg funkar lika bra/dåligt som allt annat. Vi häller in lite lite i munnen med förhoppning om att han sväljer en del & inte allt rinner ut.
Men vi låtsas som om det är helt ok och kör på med några skedar skedmat, lite vatten, mera skedmat osv. Sen sanerar vi ungen och köket
Tack Bumblebee!
Nu har jag klipp-o-klistrat ett grötdokument
Vissa klarar bara kokt/upphettad mjölk, andra bara "gammaldags mjölk" med 4% fett och inte behandlat som vanlig mjölk. Eller laktosfri, men det funkade ju inte för dig.
Man kan använda havre-/ris-/sojamjölk på samma sätt som vanlig mjölk.
Fråga på om ni vill ha tips
Max kom 17½ år efter tösen å andra sidan... Snacka om bredsladd
Blåsa bubblor & "brumma" med vätska i munnen är kuuuul
Du är uppe och väntar på att klockan blir 3, så du får vrida tillbaka den till 2 igen.
Och att älsklingen vaknar när klockan visar på en timme tidigare i morrn bitti
VINTERTID!