Inlägg från: Pillis1975 |Visa alla inlägg
  • Pillis1975

Barnmat

Jag tror att jag blev gravid bara för att jag käkade så grymt mycket jordgubbar just när jag blev med barn. Så nästa gång jag ska bli gravid så ska jag köra med jordgubbsmetoden igen

• Pillis1975

The Bumblebee: Ja det där med kotlett aprikos och morot blev himla gott men det har du kanske testat? Just nu hinner jag knappt laga mat för vi är mitt uppe i renoveringen av vårt hus. Jag gjorde nåt med köttfärs, broccoli o pasta härom dagen, men det blev inte så gott, broccoli e fan inte gott. Har massvis av lax o kyckling hemma (20 års jubileum på Willys -) )¨, så det blir en massa matlagning av det så småningom

CasaMia: Det smartaste vore ju om ts la det trådstarten

Om ni vill anmärka på nåt i recepten eller tycker att kopieringen är usel så skriv om det så kopierar jag in det istället

• Pillis1975

Gisma: Jag bryr mig inte så mycket om köttet är tinat eller fruset. Vet dock inte om det blir nån skillnad på att göra så?
    Albin tuggar o sväljer det mesta, sen om det är pure eller ej spelar ingen roll. Han har fem tänder, men sen om de gör nån nytta vet jag ej, jo när han biter av bröd så har han nytta av dem

• Pillis1975

gravIDA: Jag vet att man ska skala ärterna för att skalet kan gasa till sig i magen o vara allmänt hårdsmält. Kan tänka mig att kikärter kan ge en del gaser o magknip. Finns säkerligen nån här i tråden som vet, vi har många kunniga mammor här

• Pillis1975

Heej! Nu är jag tillbax efter en lång tid utan internet. Jag undrar om det är nån som har sparat alla recept som kommit in, för jag lär aldrig hinna gå igenom allt som skrivits. Sen är det väl snart dax att starta en ny tråd, för man kan bara hålla igång en tråd tre månader eller? Känn er fria att starta en ny när som för jag känner att jag inte har den tid som behövs för att hålla tråden levande.

• Pillis1975

Har förresten lagat hur mycket mat som helst under tiden jag inte haft internet. Det jag har lagat till mig själv har jag gjort till Albin också men då utan vissa ingredienser och stoppar ofta i morot eller palsternacka om jag tycker att det känns fattigt eller om jag tycker att det passar att ha i. Då vi äter sallad har även Albin fått det fast i mixad form. Är grönsaksfreak själv och ser inga hinder på att Albin inte ska äta lika mycket grönsaker som mig

• Pillis1975

Sefyria: Hej där! Vad kul att känna sig saknad Jo jag tycker med att det borde vara lite mer struktur på det hela så känn dig fri att ta dig an jobbet Alla kan ju hjälpas till så att det inte blir så jobbigt för en stackare att sitta själv med det.

• Pillis1975

onehappen: Jag ger paprika till min grabb. Han har än så länge inte mått dåligt av nåt jag gett honom förutom torsk. Ger honom det mesta förutom de grejer man blev uppmanad på bvc att ej ge.

• Pillis1975

Tinuska: Jo Sefyria kom med en bra lösning lite högre upp på sidan.

• Pillis1975

Jag tycker med att kassler är för salt och korv med för den delen. Ser dock fram emot den dagen då Albin får käka falukkorv för det brukar vi äta en del. Nån som känner till om korv o falukorv är okej att ge 8-9 månaders barn?

• Pillis1975

Läste lite tillbax o såg då att jag fått rådet att koka kasslern o korven o slå ut vattnet. Det tackar jag för

• Pillis1975

Jag har ingen aning om man kan koka skinkan så att saltet försvinner, ska dock testa det med falukorv.

Solrosfrön är jättenyttigt ja, bra fetter i det.

Jag använder mjölkprodukter i maten o sen gör jag egen yoghurt med naturell yoghurt o frukt, Albin verkar inte må så dåligt av det.

Jag brukar ta en halv deciliter havregryn och två deciliter vatten o koka på spisen i några minuter. Ju längre det kokar ju mer sväller det i vattnet, ju bättre för bebismagen.

Svar på tråden Barnmat