Karpathos?
Är de nån som har varit på Karpathos? vad tyckte ni om de? Vi funderar på att åka dit.
Jag älskar Grekland och gillar de riktigt grekiska genuina. Inte för turistat och för mycket folk alltså. Tror ni de vore något?
Är de nån som har varit på Karpathos? vad tyckte ni om de? Vi funderar på att åka dit.
Jag älskar Grekland och gillar de riktigt grekiska genuina. Inte för turistat och för mycket folk alltså. Tror ni de vore något?
ingen som har vart där??? ja då måste de ju vara jäkligt oturistat!!
Jag har inte varit där,men har kompisar som varit där.
Som jag förstått så är det en "lugn" ö.
men de låter ju jättebra. Vill ju bara åka bort och äta gott, sola och bada.. ha semester liksom!
puffar
Jag har varit på Karpathos men jag tog mig aldrig utanför huvudstaden (Pigadia?) så jag kan inte säga något om resten av ön. Vi hade det iallafall toppenbra på Karpahos. Bodde högt upp vilket gav oss en fantastisk utsikt även om det var lite jobbigt att gå hem från stranden och hem från byn på kvällen. Stranden var ganska liten och grovkornig (kanske till och med klippstrand?), inte den bästa jag har varit på i Grekland. Men det fanns lite träd som gav lite skugga och ett par bra lunchrestauranger precis vid stranden. Det var en hel del turister i byn men det kändes ändå genuint och trevligt. Byn bestod av vitkalkade hur översållade med bouganvillea. Det var underbart att sitta vid strandpromenaden både på dagarna och kvällarna och titta på båtarna som kom in och släppte av folk, getter och små skruttiga lastbilar. Det är absolut en lugn ö och det ska finnas jättemysiga små byar uppe i bergen som man kan göra utflykter till. Karpathos utan tvekan högt upp på min favorit-ö-i-Grekland-lista!
de lät ju verkligen jättemysigt!
De ska finnas någon strand läste jag, som är den finaste i europa! då måste man ju bara hitta den
Vi åkte ospecificerat till Karpathos förra sommaren. Vi hamnade i Amoopi och där var det ju kanske inte så livat. Fanns typ 3 restauranger som låg 15 minuters promenad från hotellet och ingen belysning ute så det var helt kolsvart när man skulle knata hem lite halvfull sådär.. :P Låter iofs rätt kul nu efteråt men då kändes det lite jävligt. Vi bodde verkligen ute i ingenting.
Annars blåste det rätt mycket men det var varmt. Vi köpte snorklar och det var skitkul. Verkligen mycket fisk o sånt att kolla på. Om du åker ospec. så föreslåt jag att du tar med dig mycket böcker. Sammanfattat tycker jag det var mysigt men jag hade inte orkat va där 2 veckor.
jamen de låter ju perfekt för oss som inte vill ha ett livat ställe..
och vi tänker nog boka resa. eftersom vi ska ha med barnen. Åker inte på ospec då
Har varit där.. lugnt ställe. Perfekt med barn, den ända negativa var bussresan från flygplatsen, då man får åka genom bergen. Deras vägar är ju inte det bästa, sen är det ju tyvärr stup rätt ner utan väg räcke och så. Så det gör jag aldrig om igen, men annars helt ok Ö.