Karpathos?
Är de nån som har varit på Karpathos? vad tyckte ni om de? Vi funderar på att åka dit.
Jag älskar Grekland och gillar de riktigt grekiska genuina. Inte för turistat och för mycket folk alltså. Tror ni de vore något?
Är de nån som har varit på Karpathos? vad tyckte ni om de? Vi funderar på att åka dit.
Jag älskar Grekland och gillar de riktigt grekiska genuina. Inte för turistat och för mycket folk alltså. Tror ni de vore något?
nämen fy!! de lät ju inte bra.. jäkla skit! då vågar jag ju inte åka dit..
Kolla det med resebyrån, jag har inget minne av att det skulle vara en sån väg mellan flygplatsen och huvudstaden iallafall.
Eller förresten, fråga på Kalimeras forum (www.kalimera.se), det folk där inte vet om Grekland är inte värt att veta.
ok! tack så jättemycket för hjälpen!
Vet ni några andra öar som ni kan ekommendera efter mina önskemål?
Jag har bla. vart på zakynthos, skiathos, halkidiki, skopelos.
SAMOS!!!!! Underbar Ö. lugn och harmonisk!!
Och ingen bussresa genom bergen
.
Samos? okej då ska jag titta på de. Tack så mycket!
Jag kom hem från Karpathos häromveckan. Härlig ö! Vi bodde i Pigadia och hyrde moppe hela veckan och tuffade runt ön på den. Apella heter stranden som är så fin - dit kommer man enklast med badbåt. Det finns många fina stränder! Visst är vägarna slingriga och utan vägräcken, men de är breda och välskötta, så det är inget problem. Är man smart bokar man inte transferbussen från flygplatsen utan tar en egen taxi istället - det blir både bekvämare, billigare och säkrare.
Det beror ju på var man bor på Samos - ska man till Votsalakia är det samma slingervägar i bergen där. Så är det ju på många grekiska öar.
Kan tipsa om Egina och Poros! Då flyger du till aten och får sen åka båt, kanske tycker barnen det är kul! Fina öar båda två. Gillar även Limnos (tror det går charter dit numera) båtluffade mycket när jag var liten, Limnos är verkligen genuint grekiskt. Stor ö men väldigt få turister förrutom grekiska turister då
.
Ja precis, bo i pythagorion , så är det ingen bussresa genom bergen
. Men ska man till nångon annan ö där så får man nog stå ut med det. Jag har bott i pythagorion, och det var ett underbart ställe, lugnt i skönt. Ingen party ö, utan vi hade våra romantiska kvällar nere i hamnen med lugn o ro. Ska definitivt tillbaka dit igen..
tack för alla tips! kom gärna med flera om ni vill