• Anonym (förvånad)

Min man är helt förändrad, hjälp!!!!

Sen i våras är min man helt förändrad. Vi är vad man kallad en helt vanlig svensson familj, villa, bil o två barn. Vi har varit gifta i 6,5 år. Han har blivit labil, aggressiv (inte våldsam men skriker) både mot mig och barnen, säger att han är trött på oss, på livet vi lever. Han vill bara göra saker han tycker är roliga, spela fotboll, träffa kompisar, golfa etc etc. Han säger att han vill att vi ska separera. Han säger att han önskar att jag träffar nån annan, jag vet att han inte har träffat någon annan utan vill bara vara singel. Allt har eskalerat sen ca 6 veckor tillbaka. Han är 36 år, kan detta vara en medelålderskris, depression, hjärntumör??? Jag fattar ingenting!!!! Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Min man är helt förändrad, hjälp!!!!
  • 81a

Han behöver ett uppehåll helt kart. Jag skulle ge honom den frihet han behövde til en viss gräns. Fråga vad han är missnöjd med ny och försöka ändra på det. Ev. gåtill familjerådgivning längre fram. Ger du honom den frihet han behöver kanske han kommer tillbaka till dig, om inte så vet du

• ProjektRonja

Jag blir sa trött när jag hör om karlar som inte orkar längre och bara tänker pa sig själva. Har han egentligen fragat hur du mar?? Han borde vara man nog att ta tag i sitt liv och er!!!

Även om du inte menar detta, tycker att jag att du ska ge igen med samma metoder. Nästa gang han börjar svamla om att du ska träffa nagonannan och att han ska leva singel tycker jag att du ska säga att du vill lämna honom OCH/MED barnen för att du är sa trött pa allt gnäll och att du alltid är den som far ställa upp pa alla! Varför tror han att bara han kan lämna familjen och inte du. Han borde första att du är trött pa att vara piga i familjen och att DU nu har förtjänat bättre. Nu kan han sta där med barn OCH hushallsarbete. Du har nämligen ocksa bestämt dig för att ta upp en hobby innan det är försent. Sta pa dig med den berättelsen i ett par dagar och fraga honom senare hur han kännt sig. Varför ska familjen bestraffas för att en vuxen inte kan rycka upp sig och ta tag i sina problem.

Lycka till

• Mor till Wilma

Ta ett allvarligt snack med honom ikväll. Du måste berätta vad du känner, och han också. Det verkar allvarligt, kanske ska du ge honom den frihet han vill, om det är så han säger...
    Något måste ligga bakom, kanske går han igenom en kris ? Svårt att svara på, då jag inte känner honom å så..

har han kanske fått lite panik? Allvarligt är det, när han säger att han vill separera.

• Alisa

Om du tycker han är onormalt förändrad kan det vara värt att söka om problemet är, som du bl.a. undrar, medicinskt/fysiskt. Även om den förklaringen inte är trolig så är den iallafall möjlig. Om han ställer upp på det, vill säga....
    Kramar

• Anonym (katten)

Tror du att han kanske har träffat en annan? Jag vill inte strö salt i dina sår, verkligen inte, men jag var otrogen en gång i ett annat förhållande och då blev jag plötsligt så som du beskriver att han är.

• Anonym (aa)

Håller med anonym (katten) - när jag träffat en annan uppträdde jag nog precis likadant som din man gör nu. Vi gick i familjeterapi för att lösa våra problem och är lyckligt gifta numera.

• Anonym (förvånad)

Tack så mycket för era svar! Vi har pratat om familjerådgivning och skulle nog behöva prova det! Vete f-n vad det är med karl, han vill backa flera år, men hallå, försent!!! Vi är liksom där vi är. Han tycker inte han har tid för sig själv, att uppfylla sina behov. Men vet till 100 att han inte träffat någon annan, han avskyr otrohet och det är inte hans grej. Men tack för att ni tog er tid, känns lite som man får rida ut stormen och bara hoppas att det lugnar ned sig så småningom!

• Anonym (samma här)

Är i ganska lika situation här, min man har blivit väldigt självisk och är väldigt egoistisk och vill bara göra sitt. Han är väldigt negativ mot mig allmänt och tjurig. Tycker han gör allt här hemma och då sitter han mest vid tv:n!!! Så fort det blir tjaft ( typ varje dag) så "hotar" han med skilsmässa!!!

Va f*n gör man????????

• Toker

Hejsan!

Har han börjat med nåt för just 6 veckor sen om du tänker tillbaks? Nån medicin eller annat? Min sambo säger att när och om man dopar sig (menar inte att din man gör just det men att han kanske tar nån medicin eller annat som kan påverka??) så kan man bli lite sån som din man verkar ha blivit... bara en flundring! Kram!!

• emmser

Jag skilde mig för några år sedan efter att min man blivit helt annorlunda.
    Han ägnade mest tid åt sina hobbies, la inte ner någon energi hemma, brydde sig
    inte om barnen och var helt omöjlig att prata med. Någon månad innan han skulle flytta
    blev han sjuk i vad vi då trodde var vinterkräksjukan. Några månader efter att han flyttat
    visade det sig att han hade en hjärmtumör, läkarna sa att den kan ha vuxit och påverkat
    honom i ett flertal år.
    Nu vill jag inte skrämma dig utan mera tala om att det _kan_ finnas en förklaring som
    han inte kan rå över själv. Försök att prata med honom och ta reda på hur han mår rent
    fysiskt. Min ex mådde ju inte alls bra, men sa aldrig ett ord om det.

Svar på tråden Min man är helt förändrad, hjälp!!!!