Inlägg från: Anonym (förvånad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förvånad)

Min man är helt förändrad, hjälp!!!!

Sen i våras är min man helt förändrad. Vi är vad man kallad en helt vanlig svensson familj, villa, bil o två barn. Vi har varit gifta i 6,5 år. Han har blivit labil, aggressiv (inte våldsam men skriker) både mot mig och barnen, säger att han är trött på oss, på livet vi lever. Han vill bara göra saker han tycker är roliga, spela fotboll, träffa kompisar, golfa etc etc. Han säger att han vill att vi ska separera. Han säger att han önskar att jag träffar nån annan, jag vet att han inte har träffat någon annan utan vill bara vara singel. Allt har eskalerat sen ca 6 veckor tillbaka. Han är 36 år, kan detta vara en medelålderskris, depression, hjärntumör??? Jag fattar ingenting!!!! Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Min man är helt förändrad, hjälp!!!!
  • Anonym (förvånad)

Tack så mycket för era svar! Vi har pratat om familjerådgivning och skulle nog behöva prova det! Vete f-n vad det är med karl, han vill backa flera år, men hallå, försent!!! Vi är liksom där vi är. Han tycker inte han har tid för sig själv, att uppfylla sina behov. Men vet till 100 att han inte träffat någon annan, han avskyr otrohet och det är inte hans grej. Men tack för att ni tog er tid, känns lite som man får rida ut stormen och bara hoppas att det lugnar ned sig så småningom!

• Anonym (förvånad)

Har inte läst tråden på länge, gulliga ni är som skrivit!

Det har varit lugnt på ett tag, måste bara säga att maken gör sin del i hemmet, vi har vissa ansvarsområden och han gör sitt.

Men som någon sa om 40-års kris, just det att vara fågelfri och kunna göra vad man vill, det stämmer in på min man. Men när han inte är sitt sura jag är han världens bästa pappa. Sen har man ju hört talas om 7-års krisen i ett förhållande, det kan kanske också spela in. Han har också supermycket att göra på arbetet, eftersom han är en av de bästa inom sitt område läggs det på mer och mer på honom och han har svårt att säga nej, sen får vi lida för det!

Men som sagt det är rätt lungt nu, så jag hoppas allt blir bra och han blir sitt gamla vanliga jag igen!

Att han inte träffat någon annan vet jag till 100%, det är inte hans grej. Tack igen för nu svarat!

Svar på tråden Min man är helt förändrad, hjälp!!!!