• CarlHugo

andar i drömmen?

Hej alla ni med förmågor som jag inte själv besitter! Har en enkel fråga som kanske någon kan besvara. Kan döda människor kontakta en genom drömmar?

• Svar på tråden andar i drömmen?
  • CarlHugo

aha...jag drömde om närstående person två gånger förra veckan. Jag vaknade mitt i drömmen och allt kändes så verkligt...
    men det kanske bara var inbillning, för jag skulle så gärna vilja ha kontakt med den här personen....

• Misan S

JA! Jag tror att alla har medial förmåga men vi vet inte hur vi ska använda den. I sovande tillstånd är vi mer "lättåtkomliga". Min väninna tog först kontakt med sin syster och sedan mig - i drömmen, och vi är inte "mediala" annars.
    Tyvärr kunde jag inte heller i drömmen tyda budskapet trots att hon försökte visa det för mig i bilder. Jag förstod att det var viktigt och sa att jag kan tyvärr inte höra döda människor prata... (fast se henne kunde jag tydligen *s*) Då skrev hon ner ett meddelande på en post-it lapp och gav till mig ( i drömmen alltså). Jag kunde tydligen inte läsa döda människors skrift heller. Snacka om att vara frustrerad när jag vaknade!!!
    Jag fick gå till en medial person för att få svar på vad det var hon ville mig. Det var en oerhörd stark upplevelse. Det enda jag kan säga är att känslan som jag fick inom mig när jag satt hos mediumet hade jag känt exakt likadant tidigare - i drömmen... så jag är helt övertygad att det var min väninna som tog kontakt.

• ming

Jag skulle i varje fall vilja tro det.
    Jag har drömt flera gånger om en person som har gått bort, och det har kännts som så att han faktiskt bara ville hälsa på mig.

Kossan af Svammel
  • Annican001

Klart dom kan!
    Det sägs (som andra redan nämnt) att man är mer "lättåtkomlig" när man sover. Om man är avskärmad på dagen (kanske av sina egna normer?) så har man lixom stängt av dom i sömnen, så om någon vill få kontakt med dig, så är det ett smart sätt.

• Wermlanspojk

Nej, det finns inget som pekar på att så är fallet. Hjärnan spelar oss många spratt.

Drömmar i sig är ju riktigt spännande! En del av hjärnan som spelar teater för en annan. Att vi blir genuint rädda/glada osv av historier vi själva hittar på. Det tycker jag är häftigt, men att få det till att nån (död) vi gärna drömmer om kontaktar oss när vi sover? Hehe, troligt...

• Annican001

Det verkar som om Wermlanspojken inte haft några sånna drömmar själv?

Dom är lixom mycket mer levande än andra. Konstigt att man ibland ser sig själv när mn ligger i sängen och sover, medans en grabb sitter på sängkanten och pratar med mig...

• CarlHugo

Mmmm Det är ju skillnad på drömmar och drömmar. Den person jag syftade på var min farmor, och jag har drömt många " vanliga" drömmar om henne också. Där vi suttit och pratat och gjort allt möjligt, varvat med mer "konstiga" vanliga drömlika saker.
    Men de drömmar jag menar var väldigt speciella.

• Wermlanspojk

Annican: Vi har väl alla drömmar där vi ser oss själva och andra från alla möjliga vinklar, sägandes och görandes alla möjliga (och omöjliga) saker. Vissa drömmar är mer intensiva än andra. Men jag drar för den skull inga slutsatser om att vissa av mig själv utvalda drömmar skulle innehålla någon sanning så som du beskriver.

I så fall skulle ju alla andra drömmar också kunna vara sanna, till exempel den där jag klev upp i en liten vagn dragen av en häst. Inuti vagnen fanns en fullstor idrottsarena och när jag gick ut ur den höll jag på att ramla ner för det jag klev ur var varken en vagn eller en arena utan en zeppelinare.

• ailin66

Dromde en ganska detaljerad och kanslosam drom om min morfar tva veckor efter att han dog. Dock ar jag nog mer inne pa att det "bara" var en drom och inget annat.
    Darmed inte sagt att det inte kan handa.

• Teskedsmamman

Vi är lättare att kontakta under sömn då vårt logiska tänkande är bortkopplat och själen är fri och ledig och kan ha kul medan kroppen laddar upp sig igen...

Ibland i gränslandet mellan vaken och sömn kan vi även minnas kontakten, i vaket tillstånd.

F.d TeaSpoon - Magdis med Totte 0402 och Ian 0510
  • stina83

drömde om min gamla granna inatt, men hon var inte inne i drömmen på samma sätt som det andra utan var mer där! vet inte hur jag ska förklara.. För några år sedan drömde jag om ett ex mor som tog sitt liv henne drömde jag inte om heller utan jag kände henne och hela tiden rabblade hon att säg att jag är där hela tiden.. om och om igen det är den starkaste dröm jag varit med om.

• FVE

Så tar de mina kontakt med mig jag har ofta kontakt med dem i drömmarna.

• Babyloove

Ja, det kan dem. Jag tror att oftas kan det vara lättast för oss alla när dem kommer till en i drömmen.

• cegermyran

Jovisst kan dom döda kontakta dig i sömnen.
    I våras var jag i England en natt kommer min mormor som gick bort
    1 Januari 06.Hon medelade mig att hon skulle ha barn, men jag ifrågasatt hennes ålder
    och ansvar för den lilla.Jag ville att hon skulle bestämma vilken i vår
    släkt som skulle ha ansvar för den lilla.Helt plötsligt kommer min dotter
    in genom dörren och går fram till mormor.Så min mormor väljer min dotter
    som mor till barnet.Så kom en sköterska in med ett barn och höll upp
    framför oss,Barnets kön var suddigt så jag kunde inte avgöra om det var
    flicka eller pojke, men det strålade jättemycket om barnet.
    När jag så kommer hem från England så kommer min dotter på besök
    och berättar att hon är gravid men tyvärr fick hon missfall kort tid därefter.
    Därför fick man inte se barnets kön. Sen var min mormor alltid sån
    att hon skulle vara först att berätta nyheter.
    Min mormor finns alltid i min närhet.

• cegermyran

Stannade tråden av eller?

Svar på tråden andar i drömmen?