• mammatilmoa

j*vla ikea!!!

fan vad förbannad jag blir på detta jävla ikea!!!! vi var där typ i 2 timmar för att kolla ut allt vi skulle ha och skriva upp nummer på hyllor osv...plockar en massa småsaker typ mattor lampor och sånt,går sen ner till hämta-själv-lagret för att hämta bokhyllor stolar och bord..åkte dit ENDAST för att köpa köksbord och stolar men tänkte att ska viända betala för hemkörning kan vi köpa allt på en gång..så vi plockar på oss dessa paket som typ väger ton!i högtalaren tjatar dom om att det är stängningsdax så man blir stressad till tusen! och när vi kommer till sista grejjen det vill säga bord och stola,SÅ ÄR DOM SLUT!!!
    blir så jävla förbannad...här har man beställt soffor och fotöljer så finns inte den enda grejjen kvar! så gissa vad vi gör? jo, vi skiter i allt och bara går hem..blev så jävla pissoff...jag TÄNKER inte betala över 1000:- för att få hem skiten! gaahhh!!! så, nu har jag avreagerat mig, tack så mycket!

+ på cb den 24/7-06 jag ska bli 2 barns mamma!!!
  • Svar på tråden j*vla ikea!!!
  • kidA

jag tycker fortfarande inte det är ngt jävla ikea....

o hade ni inte bestämt er så kan ni omöjligen fått rätt svar fr lagerstatusen. de 3 timmarna ni tog på er där inne var väl tid nog för alla bord att ta slut...

den vackraste stunden i livet var den när du kom
  • mammatilmoa

systerhedvig

ja, vi ska göra det nu, men man vill juh inte gärna ha mer än 10.000 i kontanter hemma..
    dessutom tyckte jag mig läsa att fraktkostnaden beror på värdet av lasten..dvs man får betala mer för en last värd 10.000 än en last värd 1000...om du förstår..

• Smajla

Tyvärr så funkar inte deras lagerstatus på nätet till fullo fick jag reda på en gång när jag ringde in för att dubbelkolla om de hade en vara inne. Tjejen på telefon sa det själv.. Men synd att det inte blev några saker för dig idag.

//Smajla
  • Fru Indosaurie

tråkigt =(

Men saker och ting kan ju ta slut från att dom uppdaterade lagerstatus till att klockan var stängningsdags, knappast ikeas fel.

• Fille Fjonkan

Inte heller jag kan se vad EKIA ska ha gjort för fel i denna fråga. Jag förstår att man kan bli less efter en jobbig dag då man inte fått alt man önskat uträttat, men jag kan inte se att det är IKEA:s "fel". De flesta butiker säljer slut på varor då och då.

• mammatilmoa

kidA

du måste skämta? tror du att hela stockholms befolkning av dom som var på ikea skulle ha EXAKT samma bord som vi tänkt ut?

borden och stolarna var det ENDA vi hade bestämt oss för vilket framgår av mitt ts inlägg
    sen skulle vi även ha andra saker som tar tid att skriva upp hämta ut och leta reda på...

• Thaleia

Ok, men om du frågar mig så är tre timmar (fast du du i TS skriver 2) inte särskilt bra tidsmarginal med tanke på att ni inte riktigt visste vad ni skulle ha utan skulle bestämma er där och dessutom verkar det som om det var en del ni skulle ha.
    Hade det varit jag, hade jag varit där när dom precis öppnat!

• kidA

mammatilmoa

ni var där 3 timmar... så sannolikheten finns där ja... o ni hade väl kunnat gått rätt in på köksavdelningen o bett dem lägga undan bordet under tiden ni gick runt där inne o plockade annat i 3 timmar?

den vackraste stunden i livet var den när du kom
  • mammatilmoa

förstår inte varför alla klagar på mig om att det inte var ikeas "fel"? har jag påstått att dom gjorde "fel"???
    jag blev bara så jävla förbannad för att saker och ting inte funkar som det ska...

och om lagerstatusen inte stämmer på deras hemsida till fullo som en ovan skrev så borde denna funktion tas bort!

• Themis

Det räcker att vi tänker på att handla nåt på Ikea så är det slutsålt...

Svar på tråden j*vla ikea!!!