• mammatilmoa

j*vla ikea!!!

fan vad förbannad jag blir på detta jävla ikea!!!! vi var där typ i 2 timmar för att kolla ut allt vi skulle ha och skriva upp nummer på hyllor osv...plockar en massa småsaker typ mattor lampor och sånt,går sen ner till hämta-själv-lagret för att hämta bokhyllor stolar och bord..åkte dit ENDAST för att köpa köksbord och stolar men tänkte att ska viända betala för hemkörning kan vi köpa allt på en gång..så vi plockar på oss dessa paket som typ väger ton!i högtalaren tjatar dom om att det är stängningsdax så man blir stressad till tusen! och när vi kommer till sista grejjen det vill säga bord och stola,SÅ ÄR DOM SLUT!!!
    blir så jävla förbannad...här har man beställt soffor och fotöljer så finns inte den enda grejjen kvar! så gissa vad vi gör? jo, vi skiter i allt och bara går hem..blev så jävla pissoff...jag TÄNKER inte betala över 1000:- för att få hem skiten! gaahhh!!! så, nu har jag avreagerat mig, tack så mycket!

+ på cb den 24/7-06 jag ska bli 2 barns mamma!!!
  • Svar på tråden j*vla ikea!!!
  • white cheese

Fast jag håller nog med om att IKEA är hopplöst vad gäller att ha hemma det som man råkar vilja ha just den dagen... nästan lite fascinerande. Har hittills testat typ fem gånger senaste året-och-ett-halvt...
    Men tycker nog att det är värre att de inte behåller sina saker i sortimentet. Två av dessa fem gånger var varan inte slut, utan de hade slutat med just den färgen. Lite irriterande när man har två silverfärgade Billys, och behöver en till. Det blir liksom inte lika snyggt att ha en ljusgrå i mitten. Mest störande var det nog eftersom vi haft de två hyllorna max ett halvår, och hade köpt 4 DVD-hyllor och 4 CD-hyllor i samma färg... Dyrt att byta ut allt liksom.

Och nej, jag menar inte att de nödvändigvis måste behålla alla sina varor för evigt, men man kanske kan ge nån form av förvarning...? Sista sidorna i katalogen: "Dessa varor utgår snart". Lär ju öka försäljningen om inte annat...

• LaFontaine

white cheese: Vad som utgår och inte beror i nio fall av tio på försäljningen. Det är hemskt svårt att i förväg veta vilken färg som kommer sälja sämst. Det är inte så att IKEA plockar bort färger för att jävlas med sina kunder, det styrs av tillgång och efterfrågan.

• L och A

måste bara tillägga att meddelandet om att det stänger snart bara sägs 4 gånger. En 30 minuter innan, 15 minuter innan, 5 minuter innan och hel, vid stägning.
    Alltså ej hela tiden.

Sedan är lagersaldo funktionen inte den bästa eftersom den visar att vara finns inne oavsett hur många det finns, en eller 100 spelar ingen roll!
    Borde förbättras!

white cheese: en katalog som går ut i nästan samma tryck, där kan man ej trycka att varan utgår snart eftersom varor går olika mycket i olika länder.

• white cheese

Iseika & L och A:
    ...men om man verkligen ville så skulle det inte vara så svårt att informera sina kunder om att "nu är sista chansen"...
    De ger ju ut vår-/höst-/vinter-/sommar-inspirationsblad - där kan man skriva ut det. Eller ha ett e-postbrev med uppdateringar som man kan anmäla sig till. Eller slänga in det i sina helsidesannonser i metro (som sagt, tror det skulle öka försäljningen på de varorna). Och detta är vad jag kommer på under två minuter. If there is a will, there is a way...

• Marlean

En liten fråga bara: Varför hämtade ni inte bordet först om det var det ni åkt dit för?

• L och A

white cheese: Det finns över 12000 produkter på ikea och det kan vara otroligt mycket produkter som utgår eller byter utseende osv.

Allt är inte så enkelt som du beskriver det...

• maha6305

JO!
    Ikea HAR sämre och sämre koll på sina lager :(
    Det beror antagligen på företagsekonomisk snålhet att tiden mellan tillverkning och försäljning helst skall vara resan mellan fabrik och butik. Sånt funkar sällan riktigt bra.

• Ung och Kär

har du hört låten om IKEA som "framåt fredag" gjort..den passar in rätt ofta, och det är rätt svårt att vara arg efteråt för den är så glättig...det saknas ett stolsben för mig det saknas ett stolsben för miig..lalala

• Trinity78
    maha6305 skrev 2006-10-09 12:48:37 följande:
    JO!Ikea HAR sämre och sämre koll på sina lager :(Det beror antagligen på företagsekonomisk snålhet att tiden mellan tillverkning och försäljning helst skall vara resan mellan fabrik och butik. Sånt funkar sällan riktigt bra.
    Nja, så är det inte riktigt. Från det att beställningen gått från varuhuset (sköts med automatik varje kväll efter stängning. Systemet känner av vilka produkter som behöver fyllas på) och tills produkten levererats till lagerytan ska det ha gått max 3 dagar. Oftast funkar detta också men ibland kan det vara t.ex. ett högre kundtryck eller en leverans från en distributör blivit försenad.
    Tillskriv aldrig något ont uppsåt när det är tillräckligt att förklara det med dumhet
Svar på tråden j*vla ikea!!!