• Sammie

Varför kliar det så in i h*****te i armhålorna!!?

Det kliar så jag håller på att dööö!!! Började för någon dag sen, blir värre på nätterna. Det går ju för f*n inte att sova, man river och river och.... men det slutar inte att klia. Nån mer som har/haft sån här klåda? Har rivit mig så mycket så det går inte att ha på sig deo längre för då känns det som det brinner i armhålan. Vad kan det bero på, jag är inte allergisk mot något.

• Svar på tråden Varför kliar det så in i h*****te i armhålorna!!?
  • Elina87

du kanske är allergisk mot deon? så var det för mig, kan inte använda niveas deodoranter.

• annca

Känner igen symptomen från att jag hade svampinfektion i armhålorna. Köpte Dactakort  på apoteket och använde i två veckor tror jag det var. Sedan skaffa en mild deo, helst stick.

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • Sammie

Jag har kört med samma deo i flera år, så jag tror inte att det är den. Kan ju inte använda den nu ivarje fall, men klådan håller i sig.
    Svamp? Syns det isåfall?

• Sammie

Har kollat in armhålan nu Syns ingenting, inte änns röd. Kan det vara svamp ändå?

• vermilion

Nej, då är det nog inte svamp. Tror jag. Fast det kanske kan komma utan att det syns nåt.. jag fick stora röda "svampiga" märken jag.

• Zahcro

kan kanske vara svett? tvätta ofta med vatten brukar hjälpa då mina kliar.. sen när det är som värst brukar jag smörja med vanlig hudsalva jag rakar mina armhålor så det kan bli lite känsligt där. är ju ganska tunn hud...

Svar på tråden Varför kliar det så in i h*****te i armhålorna!!?