• Sammie

Varför kliar det så in i h*****te i armhålorna!!?

Det kliar så jag håller på att dööö!!! Började för någon dag sen, blir värre på nätterna. Det går ju för f*n inte att sova, man river och river och.... men det slutar inte att klia. Nån mer som har/haft sån här klåda? Har rivit mig så mycket så det går inte att ha på sig deo längre för då känns det som det brinner i armhålan. Vad kan det bero på, jag är inte allergisk mot något.

• Svar på tråden Varför kliar det så in i h*****te i armhålorna!!?
  • Marlean

Tänk också på att kliandet tar bort de få hudceller du har så försök att stå emot kliandet så huden får återhämta sig.

• gabriella83s mamma

Kanske svamp?Det har jag haft i armhålorna...kliade så förb-t...

• Syster Dyster

Sådär blev det för mig under en period. Alkoholen i deon torkade ut huden så mycket att det kliade enormt mycket! Jag fick köpa alkohol-fri deo udner några år, men nu funkar det igen med den gamla vanliga.

• Snibben

Svamp? Jag har haft det i armhålorna, kom ca 1-2 månader innan förlossningen o hade det hela sommaren. För jag kom inte ihåg o smörja 2 gng om dan i minst 2 veckor. Konstigt.. Nej inte mycket. nån får uppfinna ett bättre svampmedel säger jag bara. :)

Förstår att det är irriterande!

• Lennart870

Sluta köp ICA Basic roll-on, så försvinner problemen inom några veckor. Raka bort håret under armarna tillfälligt under några veckor tid och använd en riktig roll-on istället typ Dove. Ta inte på mer än ca 3 drag i varje armhåla, men under en övergångsperiod så kan det vara bra att inte använda något alls för att huden ska återhämta sig från irritationen från ICAs Basic.

• Aikido
    Lennart870 skrev 2015-03-01 09:44:25 följande:
    Sluta köp ICA Basic roll-on, så försvinner problemen inom några veckor. Raka bort håret under armarna tillfälligt under några veckor tid och använd en riktig roll-on istället typ Dove. Ta inte på mer än ca 3 drag i varje armhåla, men under en övergångsperiod så kan det vara bra att inte använda något alls för att huden ska återhämta sig från irritationen från ICAs Basic.
    Annars kanske det hela har löst sig under de 8 år som gått Flört
  • Lennart870
    Kliar det väldigt mycket i armhålan? Sluta då och köp ICA Basic roll-on, så försvinner problemen inom några veckor. Raka bort håret under armarna tillfälligt eller kontinuerligt under några veckors tid och använd en riktig roll-on istället typ Dove. Ta inte på mer än ca 3 korta drag i varje armhåla, men under en övergångsperiod så kan det vara bra att inte använda något alls för att huden ska återhämta sig från irritationen från ICAs Basic.
  • Aikido
    Lennart870 skrev 2015-03-02 09:25:15 följande:
    Kliar det väldigt mycket i armhålan? Sluta då och köp ICA Basic roll-on, så försvinner problemen inom några veckor. Raka bort håret under armarna tillfälligt eller kontinuerligt under några veckors tid och använd en riktig roll-on istället typ Dove. Ta inte på mer än ca 3 korta drag i varje armhåla, men under en övergångsperiod så kan det vara bra att inte använda något alls för att huden ska återhämta sig från irritationen från ICAs Basic.
    Tråden är från 2006.
  • Orishi

Har fan samma jäkla problem och det går mig på nerverna... kliar ihjäl mig och är helt svullen och det bildas små blåsor som spricker... BLIR GALEN

Svar på tråden Varför kliar det så in i h*****te i armhålorna!!?