• Minelly

Restless legs?

Jag upplever någonting på kvällarna, som jag aldrig varit med om innan. Jag sitter i lugn och ro och exempelvis tittar på tv. Då kan jag helt plötsligt känna "störningar" i benen mellan ankeln och knäet, alltså mest i smalbenet. Kan inte riktigt precisera hur det känns, men precis som om det rycker i nerverna och jag måste röra på benen. Har också en känsla av att det skulle försvinna om jag kyler ner fötterna/benen. Detta försvinner efter en stund när jag gått fram och tillbaka lite grann. Det känns riktigt obehagligt. Vet att det finns något som kallas restless legs, undrar om det är det jag har drabbats av? Någon som känner igen symptomen?

• Svar på tråden Restless legs?
  • Minelly

Kolla vad jag hittade på internet, www.restlesslegs.nu/

"Under graviditet förvärras ofta besvären......"

"Restless legs kan bero på järnbrist. Detta är ofta det första läkaren undersöker när en patient beskriver de typiska symtomen. Om besvären beror på järnbrist kan järntabletter hjälpa. Besvären kan i vissa fall även bero på brist av vitaminerna folsyra eller B12."

• Minelly

Jag har även kramp i vaderna, men inte i samband med dessa symptom, det kommer på natten!

• Minelly

kiwi87: Gör inte det ännu, jag skall prata med bm på onsdag. Jag återkommer med hennes kommentarer efter det...

• Minelly

kiwi87: Enligt min bm, hade det inte att göra med B12 eller folsyra. Jag sade till henne att jag hade läst det någonstans, men enligt henne var det helt hormonellt.

Vi får kanske prova med stödstrumpor då.....

Svar på tråden Restless legs?