Inlägg från: freestylalayla |Visa alla inlägg
  • freestylalayla

Afrika i blodet?/del 2

Ang CDots inlägg: Jag tror att de flesta har en bild av den personen de tror att de passar med. Några tittar inte åt mörka män andra gör det. För att dra en paralell: Jag tex tror ju inte att jag passar i rött (men egentligen gör jag det) Men att gå enbart på utseende när man blir involverad med någon är ju väldigt konstigt.. Visst spelar det någon roll men vem vill vara med en snygg idiot??

• freestylalayla

CDot: såg att du gjort "" tecken nu i efterhand

• freestylalayla

Yaye!
    Precis så är det för mig med!
    Min man och jag träffades över internet och det tog ett bra tag innan vi skickade bilder till varandra.
    Vi är så lika -tänker likadant har samma värderingar- trots att han kommer ifrån Nigeria och jag ifrån Sverige.
    Kan prata om allt och sätter varandra alltid i första rummet. När folk ser oss så säger dom "Ni skulle kunna vara syskon om det inte var för hudfärgen"
    Vi har inga barn riktigt än men i Januari blir det ändring på det
    Från första början har jag haft bra kontakt med hans familj
    vi talar med dem i telefon minst en gång i veckan.

Precis som du tycker jag att det är oehört viktigt att få ta del av både mammas och pappas kultur.

Sköt om varandra
    Anna

• freestylalayla

Yaye: Använder du en vanlig bärsjal? Hur liten/stor var barnet när du började med det?
    Till alla andra. Varför tror ni att nästan ingen bär sina barn på ryggen här?

Jag är inte kritisk om någon nu skulle uppfatta mina frågor så.

Anna

• freestylalayla

Ha!!! Så himla bra! Lätt att jag ska göra det! Du har ingen bild på den? Kan ju fråga mina släktingar i Nigeria oxå

Anna

• freestylalayla

Jag tänker nog mest ha det i hemmet i så fall. Anna

• freestylalayla

Exakt hur har man barnet på ryggen?

• freestylalayla

mmm vet inte varför dom gör så.... tradiga e dom iallafall.
    Jag drar INTE alla över en kam men det är ofta man hör detta om gambianer. Hur kan man vara kär i sin partner och ändå vara otrogen? Eller är man inte kär helt enkelt... jag vet inte

• freestylalayla

Jag tror att man som kvinna skall göra det lätt för sig och vara med en man som är likasinnad en själv. Det spelar ju ingen roll vart man kommer ifrån man kan ändå har samma moral samma syn på livet samma värderingar. Jag har aldrig träffat någon någonsin som är så lik mig som min man som är ifrån nigeria...och ändå sökte vi något som var så olikt oss själva när vi träffades

• freestylalayla

Usch med all rätt kan du vara bitter... Inte för att det tillför något till dig men så är det. Man kan aldrig styra en annan människa. Tyvärr kan man aldrig heller hindra en annan människa att ljuga för en. Man kan bara fortsätta vara en bra människa själv-en bra förebild för sina barn och sin omgivning- Det enda man egentligen kan påverka är hur man är själv. Mot sig själv och mot andra...

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2