• Alvida

Afrika i blodet?/del 2

Måste säga efter att ha läst i tråden om bärsjalar. Min är min räddning! Att bära på ryggen är det absolut bästa, man har händerna fria åt att göra saker man måste göra, som man inte kan göra om man inte har två händer fria.
    Började bära på ryggen när Isa började ha längre vakenhets perioder. Nu när hon är snart 7 mån bär jag inte lika mycket då hon kan sitta ned själv och plocka med grejer.
    Inte så konstigt att man världen över faktiskt har tradition av att bära sina barn uppbundna på ett eller annat sett. 
      Men det är skönt att ha barnvagn!

• Alvida

mina händer räcker inte till för att nämna alla västafrikanska pappor som vänstlar på det ena eller andra sättet... tyvärr.

• Alvida

..man ska verkligen inte dra alla över en kam!

• Alvida

Någon som har barn med en ivorian eller med en man ifrån Cameron?

• Alvida

Precis som Systerduktig skrev angående AD dropparna så rekommenderade även min bm att man ska ge ad droppar till barn med mörkare pigment ända upp till sex års åldern.

• Alvida

Jag tjatar också på min sambo att prata bamessing med våran dotter, tycker att det är mycket viktigt för henne att lära sig hans "hemspråk". Hur ska hon annars komunicera med resten av hennes familj? Visserligen kommer hon att lära sig engelska och franska- men det är inte riktigt samma sak som det lokala språket..

• Alvida

Funderar fortfarande vad det vad som jag speciellt skulle ha tänkt på när jag, vi, beslöt oss för att behålla barnet..
    Eventuell hårkvalite och hur det eventuellt skulle skötas fanns inte änns i min tankebana då.
    Vad menas med en svart man? En afroamerikan, en man ifrån något land i afrika? En svart man ifrån Brasilien? En svart man uppväxt i Sverige? Hmm..
    Iallafall så tycker jag mycket bra om den här tråden- en del skrivbenter har tagit upp ämnen som var relevanta för mig och det har varit intressant att läsa allas olika åsikter och erfaranheter om alla dessa olika ämnen!

• Alvida

När min son var i två år tycktre han om att titta på "Fem myror är fler än fyra elefanter"  och "Barnen i Bullerbyn älskade han"!
       Min son fyller snart fem- tittar på Bolibompa varjedag och spelar ca 1h på datorn varje dag. På helgerna får han titta på tv på morgon kvisten..han vaknar prick sex varjedag känns det som..han är mycket morgon pigg! ..o d är inte jag!!
       Tycker ni att jag låter honom titta på för mycket tv och låter honom spela för mycket?

• Alvida

Maaxan: Kommer inte riktigt ihåg, men det var nog strax innan han fyllde två! Fast han satt aldrig och tittade längre stunder, 20-30min. Sedan hade han spring i kroppen och sprang i väg och gjorde andra grejer. .
      Det finns gätte fina pc spel för barn, så som "Alfons Åberg" och "Pettson och Findus i Mucklornas värld" 
    Dom är mjuka och fina, barnvänliga tycker jag! 

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2