• michiagnes

Afrika i blodet?/del 2

Vi har det skönt, jättefint väder här idag. Agnes är förkyld och snoret rinner hela tiden. Ska snart ut på en lång promenad.

• michiagnes

Cdot: Vilka saker ska man tänka på innan man skaffar barn med en man från Afrika, mer än hur man ska sköta håret?

• michiagnes

Afeni: Det tycker jag också och vi diskuterade innan om de sakerna. Vi har samma religion och han är uppväxt i svensk familj. Men mitt inlägg var en undran till Cdot eftersom hon hoppade på som om man skull tänka sig noga för innan man skaffade barn med en afrikan. Tycker för egen del att det är lika viktigt att diskutera när man skaffar barn med vilken nationalitet som helst. Det jag reagerade på var att hon tyckte att det här med hår skulle man tänkt på innan och att de flesta afrohår ser ovårdade ut.

• michiagnes

Jag undrar oxå hur man märker att de är mjölkallergiker. Har inte börjat ge henne mjölk eller yoghurt ännu, men finns det andra produkter som man märker det på? Får de diarré eller är hårda i magen? Vet inte riktigt vad man ska titta efter. Har hört att det är vanligt oxå med diabetes hos färgade barn. Mitt ex´s äldsta dotter fick det när hon var 2 och då hade de sagt det på sjukhuset.

• michiagnes

Jag tycker att det är svårt att se min tjej som mulatt, tycker att hon är så ljus. Hon var helt vit när hon föddes men blev lite mörkare efter 3månader. Men som sagt, tycker hon är ljus och har svårt att se det mörka. Nu ser ju jag henne varje dag så det kanske inte är så konstigt och sedan jämfört med sin pappa så är hon ju ljus.

• michiagnes

Sofie1979: Tack så mycket, dina barn är oxå väldigt söta.

Tror det kan vara för att jag ser henne alltid som jag inte ser det själv.

Nu är det snart jul, ska bli kul att se hur hon reagerar för tomten.Är ju hennes första jul, roligt. Hur ska ni alla fira?

• michiagnes

Jag ska fira jul med mina föräldrar och syskon. Mina äldre syskon har oxå barn och det är första julen vi firar alla tillsammans. Blir livat ska ni se, Agnes 10 månader, min brors barn 5 år och 3 år och min systers son 1 månad. Min mamma längtar sååå mycket, hon säger att det är en sådan jul hon längtat efter. Blir ju inte så lätt att få alla syskonen samma jul, de är ju ibland med sina respektives föräldrar osv...
      Tänkte hälsa på Agnes farmor och farfar någon dag innan så de får träffa henne oxå. De blev lite besvikna när vi inte skulle komma den dagen men mina föräldrar bor 12 mil härifrån så det blir lite svårt.

Ska julpynta i helgen men blir ingen gran i år, den lär åka i golvet.

• michiagnes

Det spelar ingen roll för mig hur min dotter ser ut, hon är min älskling och om hon är svart eller vit eller röd eller gul spelar ingen roll. Och hur vågar du ifrågasätta mig om att hon inte skulle passa in i mulattgänget, visste inte ens att det fanns ett sådant. Ärligt talat så tycker jag att du ska lägga ner dina idiotiska kommentarer. Du försöker framstå mig som en fjant som bara bryr mig om hur min dotters hudfärg är. Jag skrev bara att jag inte såg hennes hudfärg som så mörk och ändå fan ta mig hittar du något att klanka ner på. Mulatt för mig har alltid varit ett barn som har föräldrar med olika hudfärg, har kanske fel, det kanske inte betyder det. Då har jag varit felinformerad men ärligt talat, är det något att bli så irriterad på??? Irritera dig på allvarligare saker, som misshandel mot barn eller kriget i Irak eller vad fan som helst som har betydelse....

Alla ni på denna sida: Jag känner att Cdot kan inte diskutera utan gör bara påhopp för att få/väcka uppmärksamhet och att reta upp oss. Det bästa är att inte bry sig om henne, ignorera hennes idiotiska kommentarer. Är lite smått förbannad just nu som ni kanske märker.
      Hädanefter kommer jag inte att kommentera hennes inlägg.

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2