Jättejättebra skrivet, Blomstrande! Tack så mycket. Jag har funderat jättemycket över vilka ideal och förebilder Hugo växer upp med. Inom reggaen finns ju en hel del svarta och bruna killar som sjunger om att älska sin broder som man älskar sig själv, att mord, våld, för mycket sex, droger (marijuana undantaget, tyvärr), jakt på pengar, etc är fel. Det är tyvärr inte alltid de lever upp till sina höga ideal, men det behöver ju inte min son få reda på?
Sedan tror jag att min moral förhoppningsvis påverkar HUgo mer än hans pappas, eftersom han är så mycket närmare mig. En period i livet kommer han säkert sätta sin pappa på pidestal, men det går över.
Självklart hoppas jag att jag hittar en GOD man så småningom. Inga fler dåliga, tack. Och jag har jobbat mycket med mig själv för att komma ifrån mitt destruktiva sätt att välja pojkvänner. Numera kan jag tillochmed ibland titta på en snygg kille och inse att han kommer vara problem för sin tjej!
Frestylayla: Nu var det ju ett tag sen jag var gravid (har precis lagt upp lite bäbis-bilder på Hugo, så nu kan ni se hur länge sen det var!) så jag kommer inte ihåg exakt i vilka veckor det hände... Ont i kroppen hade jag ganska mycket. Redan från typ sjätte månaden hade jag så mycket förvärkar så fort jag gick att jag fick gå i snigelfart när jag skulle någonstans (fast det satt ju inte i skelettet). Hade även stora problem med sk restless legs, det kliade och rykte i knäna när jag skulle sova. Sista månaden hade jag mycket ont i kroppen på olika sätt, och det var jättesvårt att hitta något bekvämt sätt att sova på.
Men för mig kändes det ganska naturligt att det gjorde lite ont att bli 20 kg tyngre...
Jag tror inte du behöver vara orolig för att du har ont i kroppen, men om du är det ändå så knalla iväg till MVC. Oro är väl dåligt för barnet, sägs det! (Så nu kan du oroa dig för det också ;o) )