• maaxan

Afrika i blodet?/del 2

ts- tänkte bara säga att laktosintolerans kan komma när man blir äldre och det är oftast ärftligt. jag har det men hade inte märkt något innan jag blev gravid. så det kan utvecklas i vuxen ålder. det är lätt att kolla. undvik alla mjölkprodukter ett tag och pröva sen med en sak ex ett glas mjölk. för att det är oxå olika hur känslig man är och i vilka mängder man tål det.

• maaxan

systerduktig - jag har oxå läst sånt. och det är ganska typiskt att "blandade" barn oftast är lungnare och lättsammare än vanliga svenska barn. hoppas att ingen tar illa upp men det är väl som med blandras hundar, oftas är de ju klokare och mer lättlärda än renrasiga hundar. det är i alla fall min erfarenhet, sen finns det ju alltid undantag=)
    jag skriver det inte för att nån ska bli sur utan det är sånt jag har läst, märkt och även hört mycket om.

• maaxan

min dotter har inte förändrats i färgen sen hon föddes. hon var lika mörk då som nu. sen blir hon ja mörkare på sommaren så klart. däremot hade hon annorlunda hår då hon föddes, mjukt och mer som mitt. men tyvärr var det bara bebishår och det växte bort och blev afro i stället=(

• maaxan

vi tänker inte fira jul i år. pga att jag tycker att det känns fel att ha en familjehögtid då våran familj är trasig. så vi stannar kvar i sthlm för oss själva.
    förra året var min dotters första jul och då var hon jätte magsjuk=) men jag tror att hon gillade det. hon vågade prata med tomten i alla fall. =) men jag tror inte att det kommer speöa nån roll för henne om vi firar jul eller inte. får väl se hur jag känner det nästa år=)

• maaxan

kina dockan - bra sagt, är oxå irriterad över detta.

• maaxan

blomstrande - enda anledningen att jag tycker att det är synd att min dotter fick afro är att det är mycket svårare att sköta om än hår som mitt. och jag tänker på hur ledsen hon kommer att bli när hon inte kan göra samma sak med sitt hår som sina vänner bara för att det här svart, grovt och lockigt. jag kan tänka mig att det kommer att vara många tårar under åren pga det.
    hon kommet tex inte att kunna färga det eller göra olika fina uppsättningar.

det hon kan göra är ju att rakpermanenta, göra flätor, dreads eller låta det bara som en stor boll bara, för är det en sak jag inte gillar så är det billgit löshår, att göta det snyggt på salong är en sak. men man ser så många svarta tjejpr med flätat löshår i olika färger och jag ryser då jag ser det.

c-dot förstår inte varför du kommer in och hoppar på oss i den här tråden. för det första så har du inte ens barn och jag börjar misstänka att du är avundsjuk på oss här som har barn med en svart man.
    för det andra så låt folk ha sin åsikter och det är många här som inte har problem med att säga mulatt om sina barn för de är ju blandade. om du ska hålla på och hoppa in och hacka på folk så är det nog bättre att du skaffar en egen tråd till sånt och låter oss som HAR barn med en svart man eller andra som tycker att den här tråden är bra och trevlig.

till alla andra - jag håller med michiagnes. bättre att ignorera c-dots komentarer så kan vi fortsätta ha trevligt utan en massa påhopp.fast jag vet att mycket av vad hon skriver är mycket irriterande. men jag tycker att det finns roligare saker att prata om än att hela tiden behöva försvara sina åsikter. ha det bra allihopa.=D

• maaxan

michiagnes - jag kan säga att min dotter är mulatt utan att tycka att det är fel så jag tycker inte att du ska bry dig om vad andra säger utan gör som du själv tycker=D
    det är ju dessutom lättare att säga mulatt för då vet ju alla vad man pratar om. och då slipper man kanske förfrågningar om när man adopterat henne, som jag har fått höra många gånger.

oj det blev lite rörigt.=) men jag menar att alla vet vad en mulatt är och hur de generellt ser ut.

• maaxan

håller med dig kinadockan.
    det är kanske dags att göra detta till ett trevligt ställe igen och sluta att bry oss om männsikor som bara är ute efter at förstöra. =D

hur är allt med er andra, jag tycker att det är jätteskönt att det inte är kallt ute. så mycket lättare att vara ute och leka med lillan.
    vad ska ni ge era barn barn i julklapp. tips önskas=D

• maaxan

sweedie - man kanske ska ta och skriva en själv=D
    nej jag har aldrig sett en sån men jag ska gå och kolla på bibloteket här.

• maaxan

tittar era barn på film? min dotter bryr sig bara om tv när det är nån som sjunger eller spelar musik. annars struntar hon helt i den.
    dockvagn har jag oxå tänkt köpa åt lillan, nu springer hon runt med dockan i sin lära gå vagn.=)

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2