• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

Annis123: Om det är när hon sitter med sin syster med en brun klänning så är hon 9-10 månader. Då var hon mörk.

Ja, svårt att säga. Men hon blev som sagt lite mörkare dag för dag, hon kanske var 2-3 månader när hon blev brunare Så svårt var ju ett tag sen

• Sofie1979

Michiagnes: Tycker inte din dotter är så ljus och man ser att hon har afrikanskt påbrå Min lilla Isabelle såg ut så ungefär i färgen när hon var så gammal.

Hon är så söt din lilla Agnes, så fina ögon!

• Sofie1979

ang: När vi låg på BB så såg inte Isabelle heller jättesvensk ut fast hon var rätt ljus när hon föddes, hon var mörkare i hyn mot de andra "svenska bebisarna"

• Sofie1979

Michiagnes: Tack så mycket! Så är det nog tyckte inte heller det förut, men nu när man tittar på kort på henne så ser man att hon blivit en mörk skönhet Hennes syster var inte heller det i den åldern har jag sett på kort, men nu är hon rätt så mörk

För Isabelle blir det hennes andra jul! Hon var 10 månader första julen Så det ska bli roligt att se för oss oxå

Vi kommer att fira julafton med min sida: Mín mamma, bonuspappa, lillasyster, lillebror, jag, Michael, Casey och Isabelle. Dagen innan så åker vi nog till Michaels storasyster och fitar lite där då kommer hans systerbarn att vara där, samt barnens kusinbarn som är ca 2,5 mån Sen träffar vi säkert min pappa, farmor innan jul oxå

Hur kommer du själv att fira jul??

• Sofie1979

Kinadockan: Bra skrivet tjejen!!

Michiagnes: Detsamma till dig tjejen! Tyckte inte de var konstigt de du skrev.

Ha det bra allihop!

• Sofie1979

Hej allihop!

Hoppas ni mår bra! Idag är jag så trött, det var Isabelle oxå somnade så fort hon ätit sin välling och pussat mig god natt

Isabelle fyller 2 år i februari: Vi kommer köpa tågbana, dockvagn och något mer.  Mormor köper: Leksakskök. Sen kommer hon få filmer, böcker. Har även önskat bilgarage, docka, duplo m.m. ska tänka så får vi se om jag kommer på något mer

Ha det bra och en trevlig helg!

Kram Sofie

• Sofie1979

Hej!

tänkte på just det där med hår min bonusdotter som är 8 år har jättefint lockigt hår, det är relativt lättskött bara man fixar det varje dag osv hon är alltid glad att vi fixar håret här hemma Men när hon är hos sin mamma på helgerna är det okammat och helt katastrof!! Hennes mamma har aldrig hjälp henne när hon varit där, köper inga hårprodukter! Så när hon kommer hem så är det jag som får reda ut det! Inte roligt för det sliter ju så när man måste reda ut det! Fast jag använder hår produkter. Blir lite sur att hennes mamma inte kan hjälpa henne att kamma igenom håret när hon är där. Tycker ni att jag överreagerar?

Casey brukar säga att hon är trött på att hennes klasskompisar (tjejer) alltid tjatar på henne att platta sitt hår! Hon säger att hon inte vill det för hon gillar sitt hår. Sen säger hon att sen vill jag göra det ibland.  Jag brukar inte platta det för jag tycker det sliter så. Har sagt att vi kan göra det nångång på till fest osv.

• Sofie1979

Hej allihop!

Här är allt bra, fast jag tror att Isabelle är på väg att bli förkyld! I lördags var vi hos min mamma och julbakade allihop, barnen hade så roligt! och bakade så fina lussekatter och pepparkakor!

Trevlig första advent till Er alla!

önskar Sofie med familj!
  • Sofie1979

Hej!

Hoppas ni alla får en fin och trevlig Lucia!

Själv ska jag gå på Isabelle första luciafirande i eftermiddag!

Ha en bra dag!

Sofie

• Sofie1979

Här kommer en liten sötis som tärna! De har Lucia utomhus på Isabelles dagis

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2