Afrika i blodet?/del 2
Lallara: Hoppas proverna visar bra. Har han ätit bra innan resan?
Lallara: Hoppas proverna visar bra. Har han ätit bra innan resan?
systerduktig: Vad fin han är din lilla luciatomte. Han är väldigt lik sin pappa, om man jämför den översta bilden med den när han är nyfödd och ligger bredvid sin pappa.
Jag tycker om helgerna för då kan Agnes pappa komma ibland och hjälpa till. Blir så sent när han kommer efter jobb och på helgen kan han umgås med Agnes hela dagen, när det väl blir av.
Jag har inga planer för nyår men måste ju hitta på något. De senaste åren har jag faktiskt suttit hemma, tycker inte att nyår är så speciellt. Men det var när jag var själv, mitt ex hade alltid planer utan mig, nu när jag har Agnes så vill jag göra något kul.
Har oxå blivit frågad ett otal gånger om min dotter är adopterad. När man säger som det är så skäms folk ibland, förstår inte varför. De ställde en fråga och jag svarade.
Systerduktig: Vad menar du med att du inte alltid fått positiv respons?
Nu ska jag och Agnes gå och handla.
Hej hej, hoppas ni mår bra. Idag har Agnes gått med gåvagn, eller rättare sagt sprungit. Hon sprang som en dåre och behärskade det till fullo. Gud vad allt går snabbt i utvecklingen, inte många veckor sedan hon lärde sig krypa. Var bara tvungen att skriva av mig lite, är så kul..
Ni som gjort omskärelse på era söner, hade ni gjort det även om ni haft barn med en man från Sverige?
anna zawadi: Det måste ha tagit en evighet att läsa hela tråden.
Blev jätteledsen idag på min pappa. Vi skulle åka upp imorgon och stanna tills resten av familjen kommer på julafton. Men ikväll ringde han och ville inte att vi skulle komma förrän på lördag för han har så mycket på jobb och kan inte tänka säger han. Då pallade han inte att vi var där. Han är så fruktansvärt osocial och stänger bara in sig på sitt rum när han kommer hem från jobbet, trist att det går ut över resten av familjen. Jag hade redan packat och såg verkligen fram emot att komma hem och hjälpa mamma med förberedelser. När jag lagt på luren bara grät jag, känner mig oönskad. Vet att min lillasyster och mamma oxå är ledsna. De har ju oxå sett fram emot det. Förstår inte hur han tänker, han står inte ut med att det är lite glatt i hans hus. Vi har alltid så kul resten av familjen och han sitter alltid och surar utom på helgerna då han får dricka sprit, då är han glad. Gubbe.
Tack, han fick nog dåligt samvete för han erbjöd sig att hämta mig imorgon. Men tar nog tåget för att visa att det räcker inte med att hämta mig. Han kan inte be om förlåtelse, finns inte i hans värld och aldrig funnits. Så jag och Agnes får trängas på tåget imorgon, kommer ju att vara knökfullt hela dagen. Därför hade jag velat åka idag, kanske inte lika många som åker då.
Måste bara fråga en sak: Varför gjorde ni en omskärelse ni som gjort det? Jag respekterar att man gör det, men har väldigt svårt att förstå varför man vill skära i ett barn frivillgt. Inget ont om er, respekterar besluten. Är bara nyfiken
God jul allihop.
Snart går Agnes, är väldigt sugen på att gå själv.