Afrika i blodet?/del 2
Jag ska ha en kompis här hemma, laga lite mat och barnen kan leka. Lugn nyår alltså
Jag ska ha en kompis här hemma, laga lite mat och barnen kan leka. Lugn nyår alltså
God fortsättning från mig och Agnes. Hon fick en gåbil i julklapp och springer som en gepard här hemma. Hon är riktigt säker, hon går snart själv.
hoppas ni mår bra alla.
Är det fler än jag som irriterar sig på alla smällare just nu som väcker Agnes stup i kvarten? Borde vara förbjudet att smälla innan nyår, det har ju smälts här nu i snart två veckor. Grrr, är förbannad just nu.
Oj, oj, vilken tråd. Hur fungerar vissa tjejer egentligen. Känns inte som om de är så gamla.
Ni kanske har rätt om deras ålder, nog jag som är naiv och tror att det bara är tonåringar som tänker och skriver så.
Idag gick Agnes själv 12 steg. Höll henne först bara i byxlinningen och sedan släppte jag och då bara fortsatte hon. Hon tjöt av lycka så nu blir det till att öva varje dag. Hur lång tid tog det för era barn att gå själv från det att de tog sina första steg?
Idag fick jag reda på av en vän att förra veckan när hon åkte upp till mig så träffade hon min granne i hissen. En jättetrevlig man har jag alltid tyckt. Hon hade sin dotter i barnvagen och han såg att hon tryckte på min våning. Han tittade inte i vagnen och bara frågade rakt ut: Jaha, så du har passat den där negerungen?
Hon blev helt paff och jag blev faktiskt ledsen nu när jagfick reda på det. Kommer inte att göra så stor grej av det, vet inte om man ska låta det vara, han är ju av den gamla skolan, han kanske inte menade det nedvärderande. Men man får ju sig en tankeställare.
L83: Då dröjer det kanske inte så länge till innan hon går själv då.Angående gubben så blir man besviken när en trevlig man slänger ur sig såna saker. Han har aldrig sagt något till mig och det retar mig som f-n.
Hej på er, hoppas ni mår bra idag.
Nu är det en tand på g igen! Och Agnes blir så dålig, diarré, gnällig och framför allt vägrar äta mat. Det enda jag får i henne är gröt och välling, allt annat bara kniper hon munnen åt. Är det vanligt att de blir så här? Blir ju orolig att det är nåt annat, hon har haft hosta och varit förkyld sen innan jul. Det brukar iofs vara så här dagarna innan tanden bryter igenom. Varför kan inte alla tänderna komma på en gång? Tycker ju synd om henne, och vill ju att hon ska kunna äta.
Oj, vad många på en gång. Mår han dåligt av det? När Agnes fick två på en gång spydde hon jättemycket, kanske ska vara glad att det bara är en just nu.
Min BVC-tant sade att barn blir inte sjuka när tänderna kommer utan de är i så fall sjuka av nåt annat, men konstigt då att Agnes haft diarré varenda gång det kommit en ny.
Har oxå hört många som blir dåliga. Och det känns som om jag har det bevisat. Hoppas hon snart vill äta igen, kan ju inte leva på gröt och välling om dagarna.
Lallara: Vad söt han är din lillkille, han och Agnes är nästan lika gamla.
Man skulle ju tro att år 2007 har vi kommit längre i vårt tankesätt men nejdå, tydligen inte.
Lallara: Tack så mycket, din son är också väldigt söt. Jag var nog ganska kaxig när jag skrev att jag längtade efter jobb, nu när det bara är tre månader kvar så vill jag inte längre. Känns hemskt att lämna henne på dagis men tror att hon kommer att stortrivas. Nog mer jag som mår dåligt, inte hon.
Systerduktig: Vad skönt att se dig igen, saknat dig här ju. Är det skönt att allt är över nu med allt firande?Angående vad svarta män har för fördomar om vita kvinnor så har de väl en del men jag vågar knappt tänka på vad. Att vi är lättillgängliga är kanske en fördom. Hört många som sagt det i mitt ex bekantskapekrets. Och många gånger när jag varit ute och gått så har mörka män kommit fram och frågat efter nummer och vill träffas. Antingen så vågar de mycket mer eller så är det fördomen som kommer fram. Svårt att förklara så här i skrift.
systerduktig: Egen tid har jag nästan aldrig, det blir i så fall när man är och hälsar på mina föräldrar. Har ju inga släktingar här och mina vänner känner jag inte att jag vill fråga. Om jag vill gå ut någon helg har de ofta något planerat redan, de flesta av mina vänner har inga barn. Agnes pappas släktingar litar jag inte på och de har träffat henne två gånger så dem är ju uteslutet och framför allt hennes pappa. Men det funkar bra ändå, försöker hitta på något när jag träffar föräldrarna, man får ju inte missa chansen att sova ut eller gå på bio. Ska på fest nu nästa helg och det ska bli superskoj, hoppas det inte blir som förra gången där Agnes trillade ner från sängen precis när jag skulle gå. Jag kunde inte slappna av på festen och kom hem elva på kvällen.