• maaxan

Afrika i blodet?/del 2

alvida-jag tycker att det verkar som om han tittar lite på tvn och det är väl bra.
    sen kan ju jag tycka att barn och datorer inte hör i hop, men det är ju bara vad jag tycker.=D
    när började han titta på tv, altså riktigt sitta ner och titta? skulle vara ganska skönt om man kunde få dottern att sitta still när man tex flätar hennes hår eller gör nåt annat.

• maaxan

alvida - jag har sett att det finns dataspel för små barn, men jag kanske är gammaldags då jag inte ser någon anledning för barn att sitta vid en dator innan det behövs till skolan. se det INTE som kritik för så menar jag inte.
    jag tycker inte ens att min lillasyster på 14 ska sitta på internet om det inte gäller just skolarbeten=D kan bero på att jag själv aldrig har varit intresserad av sånt. ser hellre att barn läser eller leker.

vad smart att vrida klockan=D dom lär sig fort=)

• maaxan

alvida - jag har sett att det finns dataspel för små barn, men jag kanske är gammaldags då jag inte ser någon anledning för barn att sitta vid en dator innan det behövs till skolan. se det INTE som kritik för så menar jag inte.
    jag tycker inte ens att min lillasyster på 14 ska sitta på internet om det inte gäller just skolarbeten=D kan bero på att jag själv aldrig har varit intresserad av sånt. ser hellre att barn läser eller leker.

• maaxan

• maaxan

oj, det blev lite många.... sorry, min dator hakar upp sig ibland.
    håller med dig mirax, lättare att uttrycka sig i tal med olika nyanser och tonfall än bara skriva orden.

• maaxan

michiagnes - vad kul, nu kommer det nog att gå fort framåt.=)
    sen tycker inte jag att ditt inlägg var nåt att reta sig på. man får inte ta allt så bokstavligt. men om man är ute efter att reta sig på nåt så kan man ju tydligen hitta det i nästan allas inlägg. tycker synd om personer som inte har något bättre för sig=)

nu ska i alla fall jag gå o lägga mig, men ni får ha en trevlig helg allihopa.

• maaxan

Queenie - den frågan är du nog inte ensam om att ha fått=) själv fick jag höra det första gången då dottern var 3 månader och jag satt med en annan mamma som ammade sitt barn och jag gav flaskan. då kommer det en äldre tant fram till mig när jag fick hem henne... lagomt sur jag blev=) jag var 21 och satt en en liten bebis, vem kan tro att man får adoptera när man är så ung...

• maaxan

jag hoppas i alla fall att om 15-20 år då de ska ut på arbetsmarkanden. att det då är vanligare med blandade människor så att de inte som idag automatiskt får stämpeln invandrare.

• maaxan

michiagnes - det är ju lättare ändå att klara sig med annorlunda klder och social status för att den kan man ju dölja. hudfärgen däremot är ju lite svårt att göra någonting åt. tyvärr, så har ju ibvandrare svårare att få jobb och är i hög grad utsatta för diskriminering pga sitt namn.

min dotter har både mitt efternamn som är typiskt svenskt och sin pappas som inte låter gambianskt. och jag ville ha det så för att ingen skulle kunna peka på hennes namn och säga att där är en invandrare, den tar vi inte. på ställen där hon söker jobb.
    men jag tror att det kommer att bli bättre, kolla tex hur våra föräldrar och mor/farföräldrar reagerade då deras barnbarns pappa var afrikan. idag är det ganska så vanligt och då kan man ju hoppas att det bara går åt rätt håll.

annars så är jag irriterad för min tv pajade och lillan har varit sjövild idag=) så glad att det är måndag i morgon så hon kan leka på dagis. jag tycker att helgerna är jobbigast när man är ensam.

• maaxan

michiagnes - vad kul att hon får träffa släkten.
    sen är jag ganska dålig på att hitta på saker med henne på helgerna, det känns jämt som om det är så mycket annat som ska hinnas med.
    och som tur är så tycker hon mycket om dagis och att leka med alla andra barnen=) där händer det så mycket jämfört med hemma.

vad brukar alla ni som är här göra för att roa era mindre barn? svårt att veta vad man ska hitta på.

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2