• Anonym (ex)

dölja röda ögon?

Hej!
    Jag undrar om ögondroppar kan dölja röda ögon som man får när man är påverkad av droger.. ögondroppar typ visine mm..

hittade nämligen såna i mitt barns pappas ficka, han säger att han slutat med droger sen ca en månad sen...

• Svar på tråden dölja röda ögon?
  • Anonym (ex)

tack för svaren.. ska se om jag kan kolla på flaskan igen och se vad det var för namn... får vänta tills han kommer igen... så kan vara ganska säker på att han drogar igen då???

• Henrik28

Eller så är han torr i ögonen.

Fast om han köpt den i danmark så är det säkerligen för att dölja drogmissbruk.

• Anonym (ex)

henrik28-om han är torr i ögonen hjälper väl visine? måste väl inte köpa från danmark då?hm...... men mär ker liksom inte nåt på hans humör.. förut brukade han alltid brusa upp för småsaker och blev helt arg och skrek en massa och så..
    men nu är han coollugn.... fast i o för sig så är vi inte samma rum så mkt så kanske därför jag inget ser???
    ja, jag tror nog iallafall att han drogar igen.. så var det med det löftet----suckar*

• Henrik28

Jag menade ju det. Att vanliga ögondroppar köper man inte i danmark. De i Danmark köper man för att dölja röda ögon.

• Anonym (ex)

mmm skönt nån håller med mig, så är jag inte helt ute.. jag menar är man torr i ögonen åker man väl inte till danmark för att köpa ögondroppar...grrrrrrrrrrrr*

• Anonym

Eller så tycker han att Clear Eyes är bra lr nåt? Jag har som sagt aldrig ens prövat ngn drog men jag har använt såna ögondroppar själv för att jag tycker dom funkar bra. Bästa är ju om du kan ställa honom mot väggen och fråga honom rakt ut...tror du han går med på att kanske testa sig annars? Om han är drogfri borde han ju göra det, annars är det nog lite misstänkt ja...

• Anonym (ex)

konstigt att ha ögondroppar mot torrhet i ögonen när man aldrig sagt nåt om det förut....

har inte ställt honom mot väggen-vet vad han svarar .. han skulle aldrig kunna erkänna att han börjat igen, eller kanske inte ens slutat....

• Anonym

TS: Nej, knarkar han så ljuger han säkerligen om det...men om du tvingar honom att testa sig så får du ju indirekt ett svar genom det. Går han inte med på det så är det väl bara att konstatera att risken är överhängande att han knarkar igen för uppenbarligen har han nåt att dölja då. Samma sak om han blir arg om du frågar, för han måste ha förståelse om du blir misstänksam. Han är trots allt en gammal narkoman och dom har alltid suget kvar mer eller mindre, även om dom är helt rena (min sambo är gammal knarkare sen han var ca 14, så talar utifrån hur han förklarat det för mig, trots att han är helt ren sen flera år tillbaka). Tyvärr är en månad inte lång tid att ha hållt upp med droger...även om det naturligtvis är en bra början.

Vad är det för droger han tagit tidigare?

Hoppas allt ordnar sig för dig i vilket fall som helst!

*kram*

• Anonym (ex)

rökt hasch och olika smärtstillande...d är vad jag vet...

• Anonym (Lomudal)

Vet att Lomudal (allergi ögondroppar, finns på apoteket) fungerar alldeles utmärkt att lindra röda ögon.
    Har själv provat.
    Gick hur bra som helst.

Systane skall visst också fungera,

Cleareyes kan man ju lätt få tag på via typ tradera, prylbanken osv..

Svar på tråden dölja röda ögon?