• Anonym (fulnaveln)

navelpiercing som är helt åt h-vete!!!! (äckligt)

Finns det någon annan som har någon erfarenhet av navelpiercing som gått riktigt snett?

Jag har tidigare haft navelpiercing i två omgångar men tog ut den när jag blev gravid. Nu så här efteråt, när man är lite i form igen tänkte jag att det vore roligt att ha en piercing igen.
    Så jag gick och pierca mig i naveln.

Till en början såg allt riktigt bra ut, men sen helt plötsligt efter någon vecka eller så, så svullna det upp som f*n, blev alldeles knallrött, och såg vidirgt ut.
    Jag gick tillbaka till pieringstället och fick en riktigt stark rengöringsmojs att ta på. Nu har jag gjort det i typ 6 dagar utan mycket förändring. Så idag var jag på boxträning, och när jag kom hem såg jag att min supertunna hud på den här "bollen" vid naveln spruckit och var och blod rann ut. Och det ser ut som den spruckit vi den öppning där min förra piercing snabbt. Det ser så jvla ofräscht ut alltså.

Nu har jag torkat med tops och satt på en steril kompress, imorgon ska jag träffa en sjuksyrra på apoteket. Jag kan bara inte rengöra huden något mer, den bara flagar av liksom *snyft*

jaja, ni som orkat läsa hit, har ni nån kommentar?

• Svar på tråden navelpiercing som är helt åt h-vete!!!! (äckligt)
  • Anonym (My Life...)

det kanske är infekterad...ta bort det..låt den läka heeelt...azzo ett bra tag så att den läker ordentliget..tvätta den nogrannt varje dag efter att du tagit ut percingen oxå ifal ldu nu vill ta ur den..för det är nog bäst..annars får du tvätta ordentligt flera gånger om dagen och så låter du den lufta...försök att inte pilla med skitiga händer. tvätta alltid innan du rör vid naveln/percingen.

• Anonym (fulnaveln)

Jo jag tänkte ju kanske ta ut den, bryr mig inte om den där piercingen längre, vill bara ha en någorlunda normal navel nu....
    Men, de sa på piercingstället att jag skulle vänta lite, annars kanske infektionen liksom "kapslas in".

• Anonym (Me too)

Min navelpiercing blev aldrig bra. Första dagarna såg allt fint ut men sedan började den bli infekterad. Inget hjälpte. Jag putsade och putsade, prövade med olika medel på jobbet (jobbade då som uska)sedan växte den snett också. Så resultatet var en sned ring med två "bölder" vid hålen. Inte så snyggt. Tog bort den och huden blev bra igen.

• Anonym (piercing)

Du ska inte ta ut den direkt för som dom säger kan det kapslas in. Du skulle nog egentligen inte ha tränat så tidigt efter att du piercat dig.
    Tvätta inte för mkt, det gjorde jag och min tog skit lång tid på sig att läka pa av det. Jag fick en infektion som gjorde att det blev som en stor svullen, varande boll liksom vid piercingen. Gjorde skitont och såg skitäckligt ut. Men det gick över.

Lycka till!

• Anonym (fulnaveln)

me too: Vilken tröst att höra att den blev ok sen igen. Man blir ju minst sagt orolig när man ser den i sitt nuvarande tillstånd. Men ok, då finns det hopp.

• Anonym (fulnaveln)

piercing: Det låter precis om min "stor varande boll" alltså.
    Tänk att det gick över för dig, det var ju skitbra. Får se om det går för mig också.

• Anonym (Me too)

Eller ja...den är ju inte helt oskadd. Har ju fina ärr efter men inget jag stör mig så hemskt mycket på..

• Anonym (fulnaveln)

me too: hahaha, jaja, men lite ärr kan man ju leva med. Så länge det inte är en jävla krater i magen som jag fruktar nu.

• Banana82

är den infekterad ska du INTE ta ut den, så länge hålet är där kan du rengöra, annars riskerar du ju att allt var och sånt stannar i kroppen

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • lingonpaj

Det tog över ett år innan min piercing läkte o sen bytte jag smycke o då började det vara igen. Nu har jag haft den i tio år men den var inte helt läkt utan att växa igen förrän efter ett par år. Stå ut o tvätta med alsolsprit i omgångar.

Svar på tråden navelpiercing som är helt åt h-vete!!!! (äckligt)