• Anonym (fulnaveln)

navelpiercing som är helt åt h-vete!!!! (äckligt)

Finns det någon annan som har någon erfarenhet av navelpiercing som gått riktigt snett?

Jag har tidigare haft navelpiercing i två omgångar men tog ut den när jag blev gravid. Nu så här efteråt, när man är lite i form igen tänkte jag att det vore roligt att ha en piercing igen.
    Så jag gick och pierca mig i naveln.

Till en början såg allt riktigt bra ut, men sen helt plötsligt efter någon vecka eller så, så svullna det upp som f*n, blev alldeles knallrött, och såg vidirgt ut.
    Jag gick tillbaka till pieringstället och fick en riktigt stark rengöringsmojs att ta på. Nu har jag gjort det i typ 6 dagar utan mycket förändring. Så idag var jag på boxträning, och när jag kom hem såg jag att min supertunna hud på den här "bollen" vid naveln spruckit och var och blod rann ut. Och det ser ut som den spruckit vi den öppning där min förra piercing snabbt. Det ser så jvla ofräscht ut alltså.

Nu har jag torkat med tops och satt på en steril kompress, imorgon ska jag träffa en sjuksyrra på apoteket. Jag kan bara inte rengöra huden något mer, den bara flagar av liksom *snyft*

jaja, ni som orkat läsa hit, har ni nån kommentar?

• Svar på tråden navelpiercing som är helt åt h-vete!!!! (äckligt)
  • Anonym (fulnaveln)

hannah: ja, jag hade haft den ute ca ett och ett halvt år, det syntes nästan inte längre ens en gång.

• Anonym (obs)

Jo det läker bra med kortison, det är inget som rekommenderas på apotek men jag har haft så mkt eksem i mitt liv, o kortison lindrar efter ett par dagar. Det är inte sant att kortisonet förtunnar huden, det har inte ngn sån biverkning. Smörj ett par dagar o se, det kommer bli bättre, köp receptfritt kortison på apoteket, det ar så svagt så det är inte alls farligt! Prova!

• Anonym (fulnaveln)

läste om fucidin och kortison, det kanske vore något, sjuksköterskan imorron kanske rekommenderar det.

• Hannah76

ja fucudin är super. men då ska du ha piercingen kvar inne o snurra på den så att cremen kommer in i hålet. Tar du ut piercingen kan det bli mycket värre.

Lycka till.

• Fia lotta lus

Jag hade en navelpiercing som krånglade jättemycket, men med Teatree oil blev den bra!!

• Anonym (fulnaveln)

fia lotta hus: ja just det, det är väl anitseptiskt va?

hanna: ska fråga syrran om det där med fucidin imrron. Kanske är vad jag behöver

Ha det gott alla, nu ska jag sova och försöka läka min kropp.
    ska läsa mer i tråden imorrn, ifall nån skriver mer nu. Suger åt mig som en svamp av alla tips.
    gonatt!

• GotiqAngel

Har vana av olika piercingar, har dock haft tur med alla mina.
    Du har fått en infektion, vad detberor på vet jag inte, kan ha varit dålig hygien och dåligt utförande, eller andra orsaker.
    Har ingen aning om hur du blivit ombedd att sköta den eller dylikt.

Mitt råd är att du går till läkaren, och tar bort den, risken om du tar bort den bara och hoppas det blir bättre, är att man stänger inne alla "skit" och att infektionen sprider sig.

• Åsa

TS: "Numer kan ju även sjukskäöterskor skriva ut penicillin (tror jag)"
    Nix.

obs: "De tycker nog det är lite slöseri med deras tid att komma o beklaga sig för en piercing! "
    Det är möjligt de tycker det är självförvållat men är det bättre att riskera en allvarlig inlammation OM det nu är något sådant? (En kompis på Karolinska berättade om en tjej som kom in som piercat sig i Roskilde under orena förhållanden och fick leversvikt i sviterna efter infektionen. Ovanligt lyckligtvis men jag skulle inte experimentera själv om jag misstänkte något.)

• Anonym (fulnaveln)

Åsa: Nej fy det låter ju fruktansvärt, stackarn. Vad hemskt när det blir sådana allvarliga konsekvenser av en sådan "liten grej".

Ja, jag ska ju iaf träffa en sjuksköterska idag så får ju se vad hon säger. Det ser faktiskt lite, lite bättre ut idag. Det har ju liksom runnit ut en massa skit från det, så idag ser det mindre ut, "bollen" har liksom krympt.

På tal om det där med självförvållat så fins det ju också ganska många sjukdomar och problem som kan betraktas som självförvållade om man vill.

• SiLiOs

Usch jag gjorde en för länge sen som blev inflammerad, hängde ut köttslamsor och runt såret (ja det blev ett sår) blev det tjockt med grönt var Skrikandes

♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
  • Anonym (fulnaveln)

kattlise: shit, vad otäckt det låter. Som tur är hänger det inte ut några köttslamsor på min (ännu...)
    Hur ser din navel ut nu då?

• SiLiOs

Det var kanske 3,5 år sen och nur är det bara en hård klump innuti.
    Nu har jag knappt någon navel av annan anledning dock
    Men det gick bra till slut, tog ut piercingen och lät det vara - men det var äckligt och
    gjorde ont ett tag.

♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
  • markattan

det är inte så att kroppen stöter ut smycket?

• markattan

det är inte så att kroppen stöter ut smycket?

• Anonym (fulnaveln)

markattan- det vet jag inte...

• Anonym (fulnaveln)

markattan- det vet jag inte...

• Anonym (fulnaveln)

OK, har nu pratat med sjuksyrran om det hela. Hon rekommenderade mig bara att tvätta med klorhexidin, försöka få ut varet, och kanske lägga en klorhexidingenomdränkt kompress på naveln ett tag för att liksom "suga ut" varet.
    Om det ändå inte förbätttras rekommenderade ho att gå till läkare utifall penicillinbehandling var nödvändig /alt. ta bort piercingen.

Sedan sa hon också att det var en myt att om man tar bort smycket så kommer infektionen att kvarstå och det blir värre. Om man tar bort smycket försvinner infektionen efter ett tag sa hon.

Så, det var det. Nu sitter jag här o behandlar med klorhexidin, får se hur det går.
    Fortsättningen följer för er som är nyfikna och vill veta om det blir bra eller inte av denna behandling.

Svar på tråden navelpiercing som är helt åt h-vete!!!! (äckligt)