Inlägg från: Anonym (undrande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrande)

torr + blöder runt analhålet

Jag har de senaste månaderna fått små blodspår på pappret när jag varit på toaletten, det är inte mycket men det svider lite när jag torkar mig. Det händer oftast efter att jag gjort "det stora" om ni förstår... Det senaste halvåret har jag börjat tvätta mig direkt efter att jag "gjort det stora" kanske beror det på det? Att huden blir uttorkad?
    Jag är inte gravid och har aldrig fött barn. så jag tror inte det är hemrojder..

jag har haft svamp väldigt ofta den senaste tiden och behandlat mig både med diflucan och canesten. Mina problem med sprucken hud runt analöppningen tror jag började efter mina canesten behandlingar. men jag vet inte om det har något samband..

är det någon annan som också blir torr och blöder i det området? (har inte analsex heller)

• Svar på tråden torr + blöder runt analhålet
  • Anonym (undrande)

tack för svaret, tror jag är torr i hela området där nere... tror nästan jag har eksem också för det kliar i huden på de yttre blygdläpparna... så jag ska nog ta och börja smörja mig...
    jag tvättar mig varje gång jag "gjort det stora" (1 gång per dag)
    för att jag känner mig smutsig annars, plus att jag måste torka mig hundra ggr innan det känns okej.. haha... men mest för att jag känner mig smutsig annars, vill inte att min pojkvän rör vid min rumpa och så är jag smutsig..

• Anonym (undrande)

mm.. jag gick in och kollade nu, hade en massa hudflagor där nere, vet inte om det kan vara början på svampinfektion igen... svider och kliar i rumpan, blygdläpparna och vaginan, antingen är det väl svamp eller eksem...
    har börjat med silikonbaserat glidmedel, undrar om det kan bero på det..

• Anonym (undrande)

jag tvättar bara med vatten... tvål någon enstaka gång

• Anonym (undrande)

det har blivit bättre nu... blöder inte längre.. tack för alla råd :)

Svar på tråden torr + blöder runt analhålet