• mamyleine

Fler som inte gillar halloween?

Jag hatar halloween. Ser inget som helst nöje i ett svensk försök att verka vara ännu mera USA.

Jag stör mig på ungar som kommer i masker och ringer på dörren och kräver bus eller godis. Och varför SKA jag behöva ge godis om jag inte vill? Jag äter sällan godis men ska ändå köpa hem för annars kan jag få ägg eller andra "roligheter" att städa upp morgonen efter. Jag firar inte något de helgen men ska ändå bli tvingad att göra det för annars så händer nått riktigt "roligt" mig.
    Jag firar inte påsken heller, och köper inte godis då heller. Firade inte heller påsk som barn så därför har jag själv aldrig tiggt godis eller pengar från folk. Jag anser att det är tiggeri och ogillar det skarpt. Men jag verkar också vara den ända.

SÅ ni som gillar halloween och annat "djävulskap" berätta charmen med det hela för jag förstår den inte.

Och om det finns någon mer än jag som delar min uppfattning. Så skriv gärna vad ni tycker också.

~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
  • Svar på tråden Fler som inte gillar halloween?
  • Emla03

Nix, gillar inte Halloween alls. Jag är inte särskilt religiös men jag tycker det är synd att den helg som är till för att hedra de avlidna ska bli sammanblandad med en maskerad-helg.
    Annars gillar jag fester och bus... men inte just då.

• ahlcec

Frusen korv blir ju som en.. köttglass! Man får se det positivt. Haha

• Koff

Emla03, fast det är ju två olika saker!

Ahlcec, Mmmm, köttglass.

• marina81
    ahlcec skrev 2006-10-11 22:00:59 följande:
    Frusen korv blir ju som en.. köttglass! Man får se det positivt. Haha
    köttglass!
    it's a great big white world and we are drained of our colours
  • lilla mej

vadå det är väl bara kul. Tycker det är jätte kul att fixa pumplyktor och ha maskerader. Appropå att köpa godis så behöver man inte det men en påsen med smågodis kostar inte många kronor, det är väl jätte mysigt med massa små häxor och drakulaor(äh?) som smyger omkring i buskarna. Jag ska köpa massa busgodis, så kom och plinga på min dörr och låt surpottorna vara i fred

• Koff

*springer o gör mig en köttglass*

• Koff

Skrev "köttkorv" först men det var ju inte alls det tråden handlade om. *rodnar lite granna*

• mamyleine
    lilla mej skrev 2006-10-11 22:05:14 följande:
    vadå det är väl bara kul. Tycker det är jätte kul att fixa pumplyktor och ha maskerader. Appropå att köpa godis så behöver man inte det men en påsen med smågodis kostar inte många kronor, det är väl jätte mysigt med massa små häxor och drakulaor(äh?) som smyger omkring i buskarna. Jag ska köpa massa busgodis, så kom och plinga på min dörr och låt surpottorna vara i fred
    Jag skulle gärna sätta upp en skylt "här firas ej halloween så vandra vidare", jag tycker att man själv ska få välja om man vill fira eller ej och inte bli tvingad till det. För jag känner att det är ett tvång. NÅGOT jag inte vill men måste. Och det irriterar mig.

Problemet med ungarna här är att dom gör djävulskap om dom inte får pengar också. Och pengar det vägrar jag ge.
    ~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
Svar på tråden Fler som inte gillar halloween?