• mamyleine

    Fler som inte gillar halloween?

    Jag hatar halloween. Ser inget som helst nöje i ett svensk försök att verka vara ännu mera USA.

    Jag stör mig på ungar som kommer i masker och ringer på dörren och kräver bus eller godis. Och varför SKA jag behöva ge godis om jag inte vill? Jag äter sällan godis men ska ändå köpa hem för annars kan jag få ägg eller andra "roligheter" att städa upp morgonen efter. Jag firar inte något de helgen men ska ändå bli tvingad att göra det för annars så händer nått riktigt "roligt" mig.
    Jag firar inte påsken heller, och köper inte godis då heller. Firade inte heller påsk som barn så därför har jag själv aldrig tiggt godis eller pengar från folk. Jag anser att det är tiggeri och ogillar det skarpt. Men jag verkar också vara den ända.

    SÅ ni som gillar halloween och annat "djävulskap" berätta charmen med det hela för jag förstår den inte.

    Och om det finns någon mer än jag som delar min uppfattning. Så skriv gärna vad ni tycker också.


    ~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
  • Svar på tråden Fler som inte gillar halloween?
  • giftgrodan

    31 oktober.

    Jag tycker att det har blivit mindre halloweenbjäfs de senare åren? Verkar inte som det slog riktigt som handlarna ville, i alla fall känns det så här...

  • Pistou

    Jag tycker väl egentligen också att det är ett kommersiellt jippo som importerats från USA och som kommit att konkurrera ut allhelgona-helgen. Meeeen, eftersom min son föddes under Halloween förra året, när det var pumpor och spökmaskar i alla skyltfönster, kommer den helgen alltid att ge mig fina minnen.

  • Linizen78

    Jag anser att denna tid e bara till för att affärerna ska tjäna ännu mer pengar på oss!!!!!!
    Var inte denna helg igentligen tillför att hylla och tänka på de anhöriga som har dött... Eller har jag missuppfattat allt?

  • Tuplan

    Jag vet ju inte hur det är i Sverige men här i USA är det jätte stort ju och jag tycker att det är jätte roligt. Folk dekorerar husen och ALLA barn i grannskapet är ute. Vi vuxna är ute med barnen och träffas och pratar. Finns Haunted Houses som man kan besöka-jätte roligt!
    Vill man inte ha besök är det väl bara att släcka så det inte ser ut som nån är hemma och dra ner persiennerna. Det gör min man när jag är ute för han vill inte ge ut godis.

    En idé är att köpa hem russin askar och ställ utanför dörren i en stor skål och när de är slut så är det slut. Då behöver du inte bli störd eller vara rädd för bus.

  • mamyleine
    Tuplan skrev 2006-10-11 23:00:28 följande:
    Jag vet ju inte hur det är i Sverige men här i USA är det jätte stort ju och jag tycker att det är jätte roligt. Folk dekorerar husen och ALLA barn i grannskapet är ute. Vi vuxna är ute med barnen och träffas och pratar. Finns Haunted Houses som man kan besöka-jätte roligt!Vill man inte ha besök är det väl bara att släcka så det inte ser ut som nån är hemma och dra ner persiennerna. Det gör min man när jag är ute för han vill inte ge ut godis.En idé är att köpa hem russin askar och ställ utanför dörren i en stor skål och när de är slut så är det slut. Då behöver du inte bli störd eller vara rädd för bus.
    Ah . Tack, vilket tips. Det ska jag göra
    ~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
  • rasajj

    Jag alskar halloween!

    Som Tuplan sa, det ar sa mysigt att vara ute med barnen och se alla dekorationer. Det ar kul for barnen att kla ut sig!

    En av hostens hogtider!

  • Chutzpah

    Hallowe'en och den svenska All helgona är absolut INTE samma sak. Blir så trött när folk antar att det ena uteslutar den andra.

  • mamyleine
    Chutzpah skrev 2006-10-11 23:10:36 följande:
    Hallowe'en och den svenska All helgona är absolut INTE samma sak. Blir så trött när folk antar att det ena uteslutar den andra.
    Vem antyder att det skulle vara samma sak?
    ~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
  • Chutzpah

    Men herrejösses, jag har inte anklagat någon här.

    Det finns väldigt många människor UTE I SVERIGE som tror att de är sak samma, av någon anledning.

Svar på tråden Fler som inte gillar halloween?