Inlägg från: Piaf |Visa alla inlägg
  • Piaf

Fler som bygger hus?

Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite

Vi bygger ett "Fiskareheden hus"

Vad bygger ni?

Tabula rasa
  • Svar på tråden Fler som bygger hus?
  • Piaf

Emla03:

Det finns bilder på bygget under "pågående bygge i mitt galleri".

Vi har anlitat folk som ordnar med allt vad grund innebär.

Sen kommer fiskarheden hit och stom-monterar huset, för detta betalar vi ...hm.. låt mig tänka... 95 tusen tror jag det är. Det innebär att de sätter upp alla väggar med fönster o dörrar och en bärande vägg inne i huset.

Det kommer ta dom ca två veckor. 
    SEN är resten upp till oss

Tabula rasa
  • Piaf

Emla 03:
    Vi bygger Ripan.

Vi ville ha vinkelhus och så stuglikt som möjligt och detta passade oss perfekt.
    Vi har gjort LITE omskusteringar i huset

Tabula rasa
  • Piaf

linodin:
    Det är sååå svårt att säga, för det beror ju så mycket på er ekonomi. Själva bor vi i stugan vi har på tomten där vi bygger. Det är praktiskt

Tabula rasa
  • Piaf

Härligt att höra att det finns fler som är lika glada, ivriga och förväntansfulle som vi

Detta är ju bland det roligatse som händer i ens liv, att välja DET stället där man ska bo och stanna länge

Tabula rasa
  • Piaf

Johannah O:

Det kommer vara rött med vita knutar.
    Me love

Erat då?

Tabula rasa
  • Piaf

Johannah O:

Jättefint!!!!

Tabula rasa
  • Piaf

Godmorgon! Just nu så gjuter dom här utanför för fullt (vi bor i stugan på tomten där huset byggs Mamba: Gå och prata med banken, inte bara EN bank utan ett par stycken. Det är inte alls omöjligt att ni hittar något som fungerar för er och banken

Tabula rasa
  • Piaf

Kul att se att sidan går vidare Vi har ju en bit kvar på vägen, men ska snart ge mig in i "besluta om kök-fasen" så då kommer jag igen

Tabula rasa
Svar på tråden Fler som bygger hus?