• Piaf

Fler som bygger hus?

Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite

Vi bygger ett "Fiskareheden hus"

Vad bygger ni?

Tabula rasa
  • Svar på tråden Fler som bygger hus?
  • Emla03

Hej! Vi bygger inte just nu. Så därför borde jag väl inte skriva i denna tråd. Men jag blev nyfiken för vi har funderat på att bygga just ett Fiskarheden hus. Gör ni det själva eller "lejjer" ni bort byggandet? Hur står sig priset mot det som de annonserar om?

• Piaf

Emla03:

Det finns bilder på bygget under "pågående bygge i mitt galleri".

Vi har anlitat folk som ordnar med allt vad grund innebär.

Sen kommer fiskarheden hit och stom-monterar huset, för detta betalar vi ...hm.. låt mig tänka... 95 tusen tror jag det är. Det innebär att de sätter upp alla väggar med fönster o dörrar och en bärande vägg inne i huset.

Det kommer ta dom ca två veckor. 
    SEN är resten upp till oss

Tabula rasa
  • Emla03

Kollade på din sida. Spännande! Nå det var ju inte så farligt för att få det monterat! Vilken modell har ni valt?
    Vi bor också på landet... så vi letar efter ett hus som bör passa in i miljön, alltså går värsta "Dallas-villorna" och funkis-villorna bort. Tyvärr gillar vi båda funkis... Vi har dock blivit väldigt sugna på några modeller ur Trivselhus... fast de är ju inte gratis direkt.

• Piaf

Emla 03:
    Vi bygger Ripan.

Vi ville ha vinkelhus och så stuglikt som möjligt och detta passade oss perfekt.
    Vi har gjort LITE omskusteringar i huset

Tabula rasa
  • Missboss

Vi bygger en enplansvilla som påminner till planlösningen LB-hus Lövsångaren. Ett lokalt företag som bygger och planerad inflyttning är 1/2 nästa år.

• Johannah Ottosson

Hej! Vi ska med bygga hus. Smålandsvillans nya vinkelhus Nybro!

• vilsen

Och vi håller på att bygga. Den 29:e, senast, ska vi ha flyttat in. Sedan är det bara övervåningen kvar .....

Vi bygger ett Myresjöhus eftersom vi köpte en myresjöhustomt. Det var inte lätt att välja ... Inget passade riktigt så vi kompromissade oss fram till en rätt vanlig standard en och en halvplansvilla. Nu har Myresjö kommit ut med en ny katalog och där finns det ett hus som med lite ändringar skulle ha passat oss riktigt bra ... Nåja, man kan inte få allt!

• Mrs Williams

Vi har köpt tomt och ska bygga smålandsvillans Maiannelund! Vi ska flytta in i jan-feb, bebisen kommer i mars så hoppas allt hinner bli klart...

• linodin

Åhh vad vi har velat om husbygge...Ska vi eller ska vi inte....Nu har vi bestämt oss:) Eksjö stjänvik som vi kommer göra om lite så vi får större kök...

Om nån vill kolla in det huset och säga vad ni tycker om ni har synpunkter eller bara tycker huset är ok så blir jag glad:)

• Missboss

linodin: Gillar planlösningen, sambon blev alldelens sjuk över att ni har ingång till toa från stora sovrummet. Han har alltid önskat något sånt. Bra med ett allrum där man kan skicka barnen till Det enda jag int riktigt gillade var matplatsen, den känns lite intryckt där upplever jag det. Vad ska ni ha för fasad?

Ska åka ut till vårt hus i dag och muta snickarna lite med äppelpaj. Uppmuntran är alltid bra Nu har de tydligen fått upp innerväggarna och jag ska passa på att ta lite kort då och lägga ut.

Svar på tråden Fler som bygger hus?