Inlägg från: Morots mamman
|
-
-
Nenne2:: vi har valt ekeberga fast lite mindre å med garage
Är dom trevliga å allt funkar bra med samarbete å om man undrar saker å vill byta ut osv? har ni fått nån produktkatalog? vet du va de e för kök å badrum?
-
På Eksjö hus vet jag att du kan förstora å förminska huset precis som du vill, jag har sett rätt många hus med 7 rum å kök, kolla in denna sidan.. hhttp://lantbruksnet.se/lantbruksnet/kategori/utrustning.php&aid=410usMamasnest skrev 2006-10-17 21:18:31 följande:Problemet för oss när det gäller att välja hus är att vi har 2 barn + 1 i magen som alla kommer att kräva egna rum, sambon kommer från Kanada och har folk här på besök vilket betyder att vi behöver gästrum. Dessutom är familjen datagalen så vi behöver även ett datarum. Det blir en väldig massa rum och vart hittar man så stora hus?? Jag hittar några få, men inte många... Tips mottages tacksamt! To advise is easier than to help. -
Hmmm vet inte varför den inte funkar, den funkar ju för mig... Vet inte vad myresjö kostar, har inte hittat nått där som ja gillade så jag har inte tagit reda på priser... Men ett hus kostar ca 10.000:- per kvadrat å sen tillkommer saker...
-
Vad går ert hus på?? vi ska oxå bygga nykelfärdigt orkar inte göra ett duggMaddeB skrev 2006-10-21 16:30:35 följande:Ååååh får jag oxå va med? Vi håller oxå på att bygga hus Värsåsvillans Lövgården. Det blir en 1½ plans villa. Vi har tagit helt nyckelfärdigt så vi ska inte göra ett skvatt själva. Beräknad inflyttning blir väl i mars nån gång. Ska bli så kulJag har valt vita luckor med "spegelram", rostfria knoppar och rostfria vitvaror och ek bänk skiva. Kakel är dock inte så lätt. Vad har ni valt?Såg att nån byggde Eksjö hus. Blir lite avis för dom har så fina hus .
-
Vi ska bygga ekeberg (eksjö)MaddeB skrev 2006-10-21 17:08:06 följande:Morotsmamman: Ja du, inkl hus, braskamin, garage med carport, tomtjobb, VA, el, tomt, bredband, jordvärme och lite annat så räknar vi med ca 2,7-2,8milj. Och då gör vi inte ett endaste dugg själva mer än betala räkningarna .Vad ska ni bygga? -
vi e inte klara med priset å storleken , väntar på kalkyl å planlösningen.... Värme har jag ingen aning om de måste jag fråga sambonMaddeB skrev 2006-10-22 13:11:34 följande:Morotsmamman: Kikade på huset och ojojoj v ad fint det var. Vad får ni betala för helt nyckelfärdigt? Sen undrar jag lite över vad ni alla har valt för uppvärmning?