Inlägg från: Mamasnest |Visa alla inlägg
  • Mamasnest

Fler som bygger hus?

Åh vilken rolig tråd! Vi håller på att leta tomt samt bestämma oss för hus just nu. Vilken djungel det är! *pust*
    Har ni andra som kommit längre lust att länka till husen ni har valt? Det vore himla kul att se och bli inspirerad.

To advise is easier than to help.
  • Mamasnest

Tack så mycket för att ni delar med er av era hus. Jag trodde faktiskt att det skulle  vara mycket dyrare än så att bygga. Jag hade kallt räknat med 3 milj. för ett hus som nu verkar hamna runt 2 milj.

• Mamasnest

Nenne2: Vilket hus är det ni ska bygga? Hur mycket går det på ungefär? *nyfiken*

• Mamasnest

Problemet för oss när det gäller att välja hus är att vi har 2 barn + 1 i magen som alla kommer att kräva egna rum, sambon kommer från Kanada och har folk här på besök vilket betyder att vi behöver gästrum. Dessutom är familjen datagalen så vi behöver även ett datarum. Det blir en väldig massa rum och vart hittar man så stora hus?? Jag hittar några få, men inte många... Tips mottages tacksamt!

• Mamasnest

Morots mamman: Jag fick inte länken att fungera.

Just nu sitter jag och dregglar över Myresjöhus. Är de dyra?

• Mamasnest

Rörvikshus ringde mig idag och sa att de har tomt till salu om vi är intresserade. Det är nästan omöjligt att få tag på tomt i den här stan annars. Naturligtvis måste man bygga ett av deras hus, därför undrar jag vad ni vet om dem?! Någon som vet vilken prisklass de ligger i och hur bra de är kvalitetsmässigt?

• Mamasnest

Alltså, jag har inte fattat hur det här med att man slipper topplån funkar. Generad Baseras bottenlån och topplån på hur mycket huset är värt och inte hur mycket det kostar att bygga?

The only certainty is that nothing is certain.
  • Mamasnest

Vi var på visning av ett Trivselhus idag. Visst var det jättefint och så, men herregud vad dyrt det var!! Huset var 160 kvm och gick lös på 2,5 milj. Sen tillkommer ju tomt, el, vatten osv. Det kommer ju att sluta på minst 3 milj, och såååå fint var det inte.
    Är det någon som vet hur priserna hos Mysesjöhus ligger?

The only certainty is that nothing is certain.
Svar på tråden Fler som bygger hus?