Fler som bygger hus?
Hej hej! Vi funderar för fullt på att kanske bygga hus, har helt o hållet fastnat för www.karlsonhus.se/karlsonhusen/ratt/Rattaregarden.pdf
Vore kul och höra era åsikter om det huset
Funderar över vår situation, vill ni hjälpa mig? Vi bor idag i ett hus för ca 7-800.000 (ett litet samhälle utanför Borås) mannen jobbar i Borås, jag har varit mammaledig i 3,5 år och håller nu på att starta eget i Ulricehamn. En restid på ca 30 min enkel resa. Vi är nu båda överens om att vi vill bo i Ulricehamn men vet inte om vi borde vänta och se så att företaget kommer igång men varför egentligen? Möjligtvis om man tänker på ekonomin :-/ har starta-eget-bidrag i 6 mån nu men efter det så vet jag ju inte, självklart är målet att kunna ta ut en vettig lön, men man vet ju inte. Huspriserna i Ulricehamn är mycket högre än här, runt 1,5 milj. Känns MYCKET, då får man ju ändå inte välja vart huset ligger och hur det ser ut. Har kollat upp vart det finns tomter och det finns några som skulle passa, dom kostar ca 100.000. Det är mycket praktiska saker i vardagen som gör att jag vill flytta, snart. Om man tänker på barnen, slippa en timmes restid (för min del) varje dag, bara kunna gå o hämta barnen på dagis om det är nåt m.m.
Är det dumt att flytta nu tycker ni? Skulle banken ens låna oss såpass mycket mer i nuläget? Dumt att bygga nytt?
Massvis med kramar till den som orkar läsa allt
och svara. *kram kram kram*