• SaT

Fler som bygger hus?

Jag har lite frågor till er som bygger Fiskarheden villan, om ni orkar svara. Har ni valt att få hjälp med resningen? Vilken "nivå" på åtagande har ni valt, och vad betalar ni för det? Hoppas någon/några orkar och vill svara .

• SaT

Johje, vi håller på att räknar och räknar om det kan bära sig att bygga ett hus där vi bor. Vi bor ute på landet, men det händer väldigt mycket här i byn nu och är stor bostadsbrist. Men vi vågar inte bygga för dyrt. Det hus jag helst skulle vilja ha är Spoven, men jag är även väldigt förtjust i Tranan, och det är ju en prisskillnad som märks...

• SaT

Johje, ska ni borra brunn och ha trekammar brunn? Tycker det verkar som det kostar endel, och det där med att få fram el till huset är väl också ganska dyrt?

• SaT

Johje, vad smidigt! Det är ju inte så billigt. Kan ni bo på gården då samtidigt som ni håller på att bygga på det nya huset? Är det fina uthus och sånt till då? Det är ju lite tråkigt att man får inte sånt om man köper en tomt och bygger nytt.

• SaT

Johje, lyxigt med fina uthus! Det är den största nakdelen med att bygga nytt (om man inte hittar ett utgångsläge som ni har gjort), att man har inte så mycket biarea. Och min man skulle nog behöva gott om biareor, han tycker inte om att slänga .

• SaT

Skogsstjärna, du får väl ha en yxa gömd under sängen,så får du hugga dig ut .

Svar på tråden Fler som bygger hus?