Fler som bygger hus?
Äntligen en tråd för mig. Vi funderar på att bygga (låta bygga)villa Nybro av Smålandsvillan. Är det nån som har erfarenhet av dem? Tacksam för all info.
kram
Äntligen en tråd för mig. Vi funderar på att bygga (låta bygga)villa Nybro av Smålandsvillan. Är det nån som har erfarenhet av dem? Tacksam för all info.
kram
Vilket drag det var på den här tråden! Vi kommer antagligen att köpa allt dvs hus, tomt, el m.m. i ett paket och totalpriset är då 2,8 milj. De ska bygga på 26 tomter utanför Uppsala och det verkar bli ett underbart område. Med Nybro vill vi ta bort väggen mellan sovrummen på nedervåningen samt skippa köksytterdörren. Kan bli svårt efter vad jag hört, hoppas det ordnar sig ändå. Nåt vi funderar på är övervåningen. Är det någon som har koll på vad det kostar att inreda själv kontra ifall dom gör det, min man har tyvärr tummen mitt i handen.
Hur fasen kan det vara omöjligt den är ju inte bärande. Är dom lite lata på smålandsvillan tro? Det blir väl till att ta fram motorsågen då! Ingen som inrett en övervåning själv, vill gärna ha råd, tips och prisuppgifter. Nu ska vi göra pepparkaks hus
.
Fortfarande ingen som inrett en övervåning själv? Vill gärna veta hur vad oinrett betyder egentligen?
Tack för svaren. Var ute på nätet och letade lite igår och hittade Vi i villa tror jag där de hade en artikelserie om hur man inreder en övervåning. Fanns mycket annat roligt också, ett lite tips. Har någon byggt en dusch i glasbetong? Är det svårt?
Har en liten fråga om kök. Om man inte vill ha deras standard kök eller nått av deras tillval sjunker priset då? Vi funderar på att köpa ett helt annat kök. Är det standardmått på köksinredning? Dvs passar alla skåp om man vill köpa från tex Ikea eller nåt annat.