Fler som bygger hus?
Vi ska bygga ett hus från Älvsbyhus, Torgrim. Vi har börjat med tomten och huset kommer v.10 men grunden kommer v.3 så det känns som SNART!
Vi ska bygga ett hus från Älvsbyhus, Torgrim. Vi har börjat med tomten och huset kommer v.10 men grunden kommer v.3 så det känns som SNART!
Halloj! Vi har beställt ett Älvsbyhus, Torgrim och i dag fick vi hem tapetproverna. De har borosan som standard och vi fick nya katalogen 07-08, jag fick nästan hjärnblödning.... Det är i princip bara medaljongtapeter av olika slag, jag avskyr allt med medaljonger på!!! Förhoppningsvis får vi välja ur 06 kollektion i stället. *Hoppas*
MissZmily: Hittade faktiskt två tapeter tro det eller ej! En till hallen med "vågor" på och en till köket med blåbärs kvistar (eller nått sånt)på men sen har vi kollat på 2006 kollektion på nätet. :)
Mrs Williams: Vi har skickat en sk spärrförbindelse till vår husleverantör. Där står det att banken har spärrat de belopp från vårt byggkreditiv som husfirman ska ha. Så det är nog ganska vanligt. :)
Något annat som är lite kul.... Vi gör ju allt förarbete med tomten själva, det är himla bra att ha en pappa som är entreprenör med egen grävmaskin, och i går när det fällde träd för att sätta upp ny telestolpe så gick det mesta åt skogen... Grannens brevlåda blev nerkörd, gamla telestolpen föll över vägen, ett träd föll nästan över pappas king cab och ett träd föll över telelinan så två av våra ny grannar är fn utan telefon. Det mesta gick om andra ord fel men de hade humöret i behåll när jag kom ut och kunde skratta åt eländet.
Tilläggas bör ju att vi bygger med Älvsbyhus och då kommer ju hela huset på en gång. Det är säkert annorlunda för de som bygger efterhand på plats. :)
Mrs William: Jag vet inte faktiskt. Vi betalar ingen ränta iaf på spärrförbindelsen.
Vår grund kommer i morgon, 4veckor för tidigt!!! Tur att vi är klara med all markarbete..
Älvira: Vi fick välja ur 07-08... Mycket medaljonger och typ struckturtapeter, för oss som avskyr medaljoner och d.y så var det en mardröm! Men vi hittade schyssta kökstapeter och halltapeter resten valde vi ur 05-06.
Älvira: ;0) Det är väl det..
Idag sätter byggarna grunden och lägger dräneringen och igår var brunnsborraren där och sprängde för vatten. Allt rör på sig och det är såååå spånnande!!
Snart är det dax!!! Huset kommer v 10 och prel inflyttning v 15. Jag är sååå nervös att något ska gå fel!