Inlägg från: Majken |Visa alla inlägg
  • Majken

Fler som bygger hus?

Lägger till bland favoriterna - då vi är i slutfasen (finliret) av vårt husbygge!

Har byggt ett lösvirkeshus (det mesta har vi gjort själva), ett 1-planshus i vinkel på ca 147 kvm + dubbelgarage på drygt 50 kvm. På tomten finns sen tidigare även ett gästhus på 45 kvm samt en friggebod på 12 kvm som min man byggt om till vedeldad bastu (ja, han har finskt blod i ådrorna )

Lite bilder finns att beskåda i mitt galleri.....

Love my M-girls
  • Majken
    Adelianea skrev 2006-12-08 09:07:04 följande:
    Tack för svaren. Var ute på nätet och letade lite igår och hittade Vi i villa tror jag där de hade en artikelserie om hur man inreder en övervåning. Fanns mycket annat roligt också, ett lite tips. Har någon byggt en dusch i glasbetong? Är det svårt?
    Vi har byggt en duschvägg i glasbetong samt några i väggen (som fönster) i vår vedeldade bastu och det är hur smidigt som helst!!
    Love my M-girls
  • Majken

Har precis lagt in 12 nya bilder inifrån vårt hus för er som är nyfikna

Love my M-girls
  • Majken

Vi gjöt grunden den 7/6 2005 och flyttade in den 24/11 2005, så det tog alltså lite drygt 5 mån, men då jobbade vi på i ganska rask takt!

Lösvirkeshus som vi varit med om att rita själva, 1-plans i vinkel på ca 147 kvm

Love my M-girls
  • Majken

Johje:
    Hoppas oxå att ni kan vara snabba så att du får bo i huset så snart du kan - det ÄR en härlig känsla att bo i det hus man själv varit med att "skapa"

Love my M-girls
  • Majken

Solrosen83:
    Vi satte takrännor väldigt sent, men å andra sidan så har vi skyddspapp mellan stommen och panelen - vi har alltså bara gips på "innerväggarna"...

Love my M-girls
  • Majken

På tal om att bo trångt.....

Vi bodde 2 vuxna + 1 hund på ca 27 kvm i 1½ år!!
    Tonårsdottern bodde i ett gästrum i en annan byggnad, där även vår toa och dusch fanns (dock inte i samma rum som tonåringen!)
    Så det var nog en snygg vy att se när jag höggravid vankade ut till toan ett par ggr/natt iförd morgonrock & gummistövlar!! *fnissar*

En underbar känsla när vi flyttade över in till nya huset - från koja till slott, fick en ny innebörd för oss!!

Love my M-girls
  • Majken
    76Sanna skrev 2006-12-20 14:47:29 följande:
    Tjoho!!! Nu har vi fått bygglov!!! Tralalalalala!!!
    GRATTIS!!
    Love my M-girls
Svar på tråden Fler som bygger hus?