Inlägg från: Bisquit |Visa alla inlägg
  • Bisquit

Fler som bygger hus?

Hej hopp!
    VArt "hitlurad" av missboss..

Vi funderar på att bygga ett modulenthus. Sundborn 2. Nån som har några erfarenheter av dom?

Vihar varit både på hjältevad och sidensjö. Men dom verkar inte vara intresserade av att bygga ett hus till oss. *suck*

Mv h Kakan

• Bisquit

Tilda: Åh va roligt!!

Vilka är det ni bygger med? Hur lång tid har det tagit? Pris?

Mvh kakan

• Bisquit

Ah, tack tilda!

Vi funderar oxå på att bygga med modulent. 1,9 är det med allt eller bara själva huset?

Och fråga två. fick ni betala för golvärmen eller ingick den? Har hört båda versionerna faktiskt. En som det ingick i och en annan fick betala 60000.. Vilket är jävligt dyrt för golvvärme.... ( ca 100kvm )

Modulent har lovat oss 20-26 v beroende på hur lång tid det tar hos kommunen.

• Bisquit

Åh va roligt för er alla!!

Själv är man ju i planeringsstadiet än så länge.

Får man fråga hur mycket ni har fått låna, viken lön och hur mycket handpenning ni har?

Och va allt kostade. Hus, grund osv.

• Bisquit

Missboss. aha, tack!
    Vi har tyvärr inte så mycket handpenning än... ( 50000) men vi samlar på så gott det går. Tyvärr är det alltis nått osm dyker upp.
    Köpa ny bil, semester, nya vinterdäck med fälg och nu julen. Men men, man får snåla så gott det går. Haha.

• Bisquit

Tack after.
    Vi bor ju i sthlm så där kommer det nog att bli dyrt...

Räknar med en 2-2,9 millle. Tur som är så tjänar vi ju rätt bra.
    20-26 var. Men ändå..

• Bisquit

Problemet är ju att jag jobbar på banken, ha ha ha. Men innan ni börjar ställa en massa bankfrågor måste jag säga att jag har inga kund kontakter alls. Vet lika mycket om räntor och villkor som vilken svensson som helst. Ska träffa yttligare en husförsäljare på mån. Spännande.

• Bisquit

Är det fler som har problemmed intresse från husfirmor?

Har hört av mig till flera st men dom ringer ju aldrig upp... *suck*

Bara modulenthus vrkar intresserad av att sälja. Jätteduktiga!! Men lite dyra.

Nu ska jag in och snoka på era bilder...

• Bisquit

Hej hopp!

Hur går det för alla? Själv ligger vi i planeringsstadiet. Står nog mellan modulenthus och sidensjö. Få se vad det blir. Funderar på att ringa till hjältevad igen, men sist vart jag så illa behandlat... Så vi får se.

Valet står mellan herrgården och östergården på sidensjö och sundborn 2 ( med mårbackabula ) på modulent.

Se om man kan bestämma sig nångång...

• Bisquit

carisma: Jo vi var och pratade med dom och ringde och ringde och ringde men ingen hörde av sig.

Sen fick jag ett mail ( vanligt utskick till "alla" ) där det stod nått om. Passa på att köpa bla bla bla.

Svarade med ett argt mail där jag förklarade att jag försökt "passa på" i flera veckor men dom verkar inte intresserade av att sälja hus.
    "jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag stör.. jag har tre mille och tänkte köpa ett hus. Nähä, ok jag struntar i det då". Typ...

Sen gick det väl en fem min och jag hade plötsligt tre missade samtal och en väldigt smörig röst på telefonsvararen..

Få se om jag tar dom till nåder..

På onsdag ska vi till modulenthus! Spännande...

Svar på tråden Fler som bygger hus?