Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Fler som bygger hus?

Halloj! Äntligen hittat hit... *lägger till tråden i mina favoriter*. Vi har byggt ett trivselhus, håller som bäst på med övervåningen.

• mimmi006

Jag skulle bli helt förstörd om jag var tvungen att hasta fram sådana LIVSviktiga beslut *skratt*! Men det är en del av glädjen, tycker jag, att hålla på att fundera och klura innan man bestämmer sig. Nu fegade vi och körde med microlit och målade nästan allt stockholmsvitt på entréplanet, men till övervåningen kommer jag att välja en del tapeter.

• mimmi006

Tyvärr inte, Sanna, det är samma underarbete som annars. Enda skillnaden mot att måla direkt på gipset är strukturen och hållbarheten (mot slag tex.) och priset.

• mimmi006

ÄngelBängel- jag trodde också det skulle kännas kallt, men en barnfamilj har för mycket grejer för att det ska kännas sterilt . Vi målade caffe latte i sovrummet, men jag tror att jag ska måla över det snart. Vitt! I badrummet har vi vit mosaik och en ljus, dimgrön fondvägg. Det har jag inte tröttnat på, som tur är...

• mimmi006

Mmmm, trä är fint att bryta av med. Har du sett klinkers som ser ut som trägolv. Jag är sugen att köpa det till vårt nästa badrum, ser jättefint ut!

• mimmi006

Skitdyra... men som du, spår jag att det blir nästa trend efter svart och skiffer. Vi får se, jag vill ju inte ta sånt som är trendigt, men det är lätt att frestas ändå

• mimmi006

linodin- Jag klurade länge på om vi skulle ha trä- eller klinkersgolv i köket (ungefär lika stort). Till slut blev det klinkers och det har jag inte ångrat en sekund. Det är så skönt när man har barn- jättelätt att städa och varmt och skönt. Det är ju vanligt med klinkersgolv i hela hus i södra europa och jag tror inte de har mindre porslin eller skasllskador där . Å andra sidan är det inte "inne" med klinkers just nu, men det kommer nog snart svänga igen

• mimmi006

m00min- Nej, inte överraskat direkt, men man ska vara medveten om att en trädgård kostar väldigt mycket att anlägga om man vill få iordning snabbt.

• mimmi006

Ella79- Är allt spikat eller har ni chans att ändra er? Lägg gärna ut en bild på er ritning, det skulle vara spännande att få se den. Men det kanske du inte vill om det är klart ! Det blir nog bra i vilket fall, det är ångestfullt med att ta så många beslut som man kommer få leva med länge (förhoppningsvis)...

• mimmi006

Jag tror aldrig att vi kommer att orka eller vilja bygga tre hus... vi har gjort mycket själva och då lägger man ner så mycket själ i huset, det skulle kännas som att sälja en del av mig själv om vi sålde huset! Det kanske känns så även för de som bygger nyckelfärdigt, eller vad säger ni?

• mimmi006

Wilmaserien är jättefin, Frösö ser fin ut också, men hade jag råd skulle jag köpa hela Wilmaserien

• mimmi006

Helst i ett matrum, den är nästan för fin för att ha i ett "vanligt" kök när man har småbarn...

Svar på tråden Fler som bygger hus?