Inlägg från: MaddeB |Visa alla inlägg
  • MaddeB

Fler som bygger hus?

Ååååh får jag oxå va med? Vi håller oxå på att bygga hus Värsåsvillans Lövgården. Det blir en 1½ plans villa. Vi har tagit helt nyckelfärdigt så vi ska inte göra ett skvatt själva. Beräknad inflyttning blir väl i mars nån gång. Ska bli så kul

Jag har valt vita luckor med "spegelram", rostfria knoppar och rostfria vitvaror och ek bänk skiva. Kakel är dock inte så lätt. Vad har ni valt?

Såg att nån byggde Eksjö hus. Blir lite avis för dom har så fina hus .

• MaddeB

Morotsmamman: Ja du, inkl hus, braskamin, garage med carport, tomtjobb, VA, el, tomt, bredband, jordvärme och lite annat så räknar vi med ca 2,7-2,8milj. Och då gör vi inte ett endaste dugg själva mer än betala räkningarna .
    Vad ska ni bygga?

• MaddeB

Morotsmamman: Kikade på huset och ojojoj v ad fint det var. Vad får ni betala för helt nyckelfärdigt?

Sen undrar jag lite över vad ni alla har valt för uppvärmning?

• MaddeB

Har nu valt det sista i köket. Ville så gärna ha ek bänkskivor men herregud vad dyrt det var. Har inte sagt till sambon vad det kostade ! Får komma som en överraskning senare.

MissZmily: Det är nog trots allt rätt klokt att ta vitt kök. Man blir nog inte lika less som med trä kök.

• MaddeB

Vi ska ha rostfria för det är så snyggt, är så less på vita. Kommer att bli så snyggt till vårt kök .

• MaddeB

Missboss: Numera finns det ju rostfria som det inte blir fläckar på så sånt ska vi ha. Har inte valt kakel och tapeter än men det blir snart.

Johannah O: Vi ska ha HTH kök, vita classic luckor med spegel ram kallas det visst, rostfria knoppar och ekbänkskivor. Du då?

• MaddeB

Missboss: Vårat bygge blir så dyrt att det inte spelar nån större roll om det blir några tusen extra på vitvarorna för jag vill absolut inte ha vita.

• MaddeB

Här hos oss händer det inte så mycket. Huset kommer ju om 4 veckor så de ska väl snart börja gjuta grunden. Väntar mest på att vi ska välja kakel och tapeter.

• MaddeB

Missboss: Hur stort var det ert hus blir? Vårt blir ca 165kvm.

Svar på tråden Fler som bygger hus?