Inlägg från: MaddeB |Visa alla inlägg
  • MaddeB

Fler som bygger hus?

Tjohoo här händer det grejer. Dom har nu fyllt upp hela tomten och nästa vecka ska dom gjuta plattan. Känns som att vi faktiskt ska "få" ett hus. Om man då bara visste när det blir inflyttning. Är det nån som vet om man har "rätt" att få ett inflyttnings datum inom en viss tid eller om dom kan göra i princip hur dom vill?

• MaddeB

Här har vi lite ångest. Det är tänkt att de ska göra grunden och gjuta plattan och allt sånt nästa vecka men vi bor ju i Västerbotten och här är det ju SNÖ så min fråga är kan man göra det trots allt? Dom vet ju läget och sa förra veckan att allt rullade på så man får väl lita på dom. Men fundersam blir man.

• MaddeB

Oj vad alla är duktiga som fixar och bygger själva. Vi skulle aldrig klara det, ingen av oss kan nåt om byggande.
    Vi har fått inflyttningsdatum: 1 maj. Höll på att trilla av stolen, vi hade ju räknat med mars men jag hoppas att vi får flytta in tidigare typ i början av april. ! maj är ju slutdatum och efter det får ju de betala oss om de blir försenade så jag håller tummarna för att de blir klara tidigare.

• MaddeB

Här var det lugna gatan. Hos oss så håller dom för fullt på att gjuta grunden. Nästa måndag kom mer väggar och tak. Ska bli så spännande att se storleken på huset. Just nu ser det väldigt litet ut om man tittar på grunden.

• MaddeB

På måndag kommer ju våra väggar och tak så jag ska ta lite bilder och försöka lägga in dom så får ni kika om ni vill.

• MaddeB

Har en fundering. Nån som vet vad matjord kostar typ per m3 eller ton och vad som är rimligt att betala för att få det utkört till tomtem?

• MaddeB

Nu har jag lagt in 2 bilder på vårt hus. Inte världens bästa bilder men ändå!

• MaddeB

Nu har jag lagt in lite fler bilder på huset.
    Fy vad denna väntan är lång. Skulle vilja flytta nu.

• MaddeB

Johje: Prel inflyttning är 1/5. Tyvärr ganska långt bort.

• MaddeB

Många som ska måla väggarna här verkar det som. Vi ska bara ha tapeter, har faktiskt inte tänkt på att man ju faktiskt kan måla.

Är det bara vår husförsäljare som är världens trögaste när det gäller att höra av sej? Tycker jämt jag ringer men han ringer aldrig. Allt ska dras ur honom. Väldigt irriterande.

ÄngelBängel: Vi bygger oxå i umeå, stöcke närmare bestämt. Får man fråga var ni bygger? (nyfiken i en strut!)

• MaddeB

Plutts mamma: Vi bygger en Värsåsvilla, Lövgården (lite modifierad ej mansard tak). Jättefina hus och bra standard tycker vi.

• MaddeB

Plutts mamma: Vårt hus står uppe men takpannor och innerväggar. Nu på måndag ska dom börja bygga inne. Inflyttning är 1/5. Japp som nån sa är det HTH kök. Helt ok för mej. Jag valde bort björkluckorna som ingår som standard och tog ett vitt kök med spegelram (tror det kallas så). Har valt ekbänkskivor och knoppar i borstat stål.

Vi kommer att ha klinkers i köket alltså den del där spis och sånt är. Har det nu och det är supersmidigt, lätt att rengöra och sopa och väldigt snyggt.

• MaddeB

Mrs Williams: Du har mycket bra smak . Båda är ju superfina men jag lägger oxå min röst på Wilma.

Svar på tråden Fler som bygger hus?