Fler som bygger hus?
Kikade tillbaka i tråden! Nu vet jag!
Kikade tillbaka i tråden! Nu vet jag!
Missboss: Vart köper du bardrumsmöböler från? Tycker det är så dyrt!!
Ska ni göra hela garaget själva? Grund och allt! Min sambo och hans pappa pratar om att de ska göra det också. De har ju gjort en friggebod! Men jag tycker det är lite skillnad på garage och friggebod! Jajaj vi får se, det är väl bara jag som är negativ!
Ja jag håller men Johje! Älskar forumet på byggahus.se!
Sue75: Hej på dig! Jag är lite passiv i tråden för tillfället för just nu så händer det inte så mycket för oss! Vi har precis skickat in bygglovspapprena. Och ska om ngr veckor lämna in den slutliga beställningen!
Vi bygger i sparsör, eller ska bygga
. Vart vill ni bygga då?
ater eight: Varför valde ni Mjöbäcksvillan istället? Nyfiken!
Vi ska bygga Nybro och hittills har allt gått helt suveränt. Vad vill du veta? Jag ska försöka svara så gott det går!
After eight: Vad kostar bara erat hus nu då? Ja vi gillar Nybro jättemycket och vi ska lägga golv, tapetsera och måla själva, vi ska även sätta in ett annat kök själva. Eller vi har lite kontakter på det så vi får bättre grejer än smålandsvillans standard fast till ungefär samma pris!
aha, ok då var det ju intemkt skillnad. Vilket hus är det ni bygger?
Vi kommer hamnar på runt 2,2 med allt. Även det material vi köper och vi tycker att vi har hamnat på en bra slutsumma! Vi kollade faktiskt nästan inte på så många andra hus än smålandsvillan. Vi ville ju ha vinkelhus och där man kunde inreda hela övervåningen! Och så hittade vi detta. Kanske skulle kollat runt lite mer! Jajaj försent nu. Men det känns jättebra ändå!
Jag kollade in erat hus! Skitsnyggt! Blir nog jättebra! Nej nu ska ja äta lite lunch!
Hur lång tid tog det för er att få bygglov?? Vi ansökte i slutet på november och har inte hört något än!!!
Hej hej!
Mrs Williams: Jag tycker nog med Wilma
jättefin! Vilket hus var det ni hade beställt? var det västervik? Nej det var det inte elelr??
oj, jaså, så dumt!! Vi har fått preliminärt datum v 10. Hmm kolla lite med henne om vårat om du kan! Hade ju varit bra att få veta det i tid så man inte säger upp lägenheten och så blir huset försenat!
usch, nu blev jag orolig!!!
Vilken fabrik jobba din mamma på? De ringde från smålandsvillan häromdagen och frågade om fönster uppe i gaveln, det var ditritat men vi hade inte beställt ngt. Vi ska ha ett specialfönster där så vi ska fixa med det senare. Vi har bara beställt i de andra gavelspetsarna. Och då sa de inget om att det var försenat, det borde de ju ha gjort då tycker jag! Jaja vi får väl hålla tummarna...
ok, ja han har sagt att vårt ska byggas i sundsvall, men jag har inte en aning, vi får kolla upp det. Typsikt så är han på semester nu, kommer tillbaka nästa vecka. Kan man kräva ett exakt datum? men då måste man ha det skriftligt eller?
Nej vi har inte fått inflytt v 10. Huset kommer då, vi ska kunna greja med vårt v 13. SÅ det hoppas jag de håller. Nej vi har inte sagt upp vårt lägenhet äm. Tänkte ha den omlott en månad så vi hinner greja lite själva och så innan vi flyttar in.