Inlägg från: Anonym (Olycklig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olycklig)

Polisanmälan hur lång väntan?!

Mitt ex misshandlade mig i Augusti. Jag anmälde detta till polisen och gick till läkare och dokumenterade mina blåmärken. Sedan dess har jag inte hört något från polisen. Någon som vet hur länge det kan dröja innan det händer något? Mår uruselt och vill bara att allt ska vara över. Vi har dessutom barn ihop.

• Svar på tråden Polisanmälan hur lång väntan?!
  • Anonym (Olycklig)

Är det sant! Fattar inte hur jag ska orka vänta så länge... Någon mer som anmält som kan säga hur lång tid det tog för dom. Mitt ex har inte enns blivit kontaktad av polisen än.

• Anonym (Olycklig)

Är så trött. Har blivit tvungen att flytta från stan med mitt barn p.g.a. detta. Är just nu bostadslös, bor i ett litet rum med mitt lilla spädbarn hos en kompis tillsvidare. Men så kan vi inte leva så länge till, vi behöver något eget.
    Hade under graviditeten kontakt med soc för samtalskontakt eftersom dom vet hur och vem mitt ex är. När jag berättade om misshandeln för dom så sa dom först att dom skulle försöka leta fram ett akutboende till mig, om jag bara kunde hitta någon att bo hos så länge.
    Hörde inte ett ljud av dom på 3 veckor och när jag kontaktade dom så fick jag svaret: Flytta, annars startar vi en utredning kring dig och ditt barn. Dom tyckte inte att jag klarade av att sätta tillräckligt klara gränser mot mitt ex. Under den tiden så hade jag haft kontakt med honom 1 gång, och det per telefon för att tala om att jag tagt med mig vårat barn och lämnat honom.
    Mitt förtroende för sveriges myndigheter är kört i botten. Han går fri, och jag och vårat barn får sona för något som han har gjort.

• Anonym (Olycklig)

Gör det varje dag. Sitter och gör det precis nu faktiskt. Tufft bara eftersom jag blivit tvungen att lämna mitt gamla jobb så min enda inkomstkälla är min FP. Inte många som nappar på det direkt, hitills ingen. Söker på Blocket varje kväll och Andrahand.nu. Någon som kan tipsa om annan bra andrahands sida skulle det vara jätte snällt!

• Anonym (Olycklig)
    Anonym (kkk) skrev 2006-10-12 23:22:21 följande:
    kontakta kvinnosjuren!kanske de kan hjälpa dig.
    Bra idé! Ska kontakta dom i morgon.
  • Anonym (Olycklig)

Lillajag2020: Tack för tipsen! Ska genast kika runt.

Svar på tråden Polisanmälan hur lång väntan?!