• Rigor

Sälja kattungar på Blocket... Hjälp!

Undrar om nån sålt kattungar och känt sig "nöjd" med de som köpt deras missar?! Har 4 småttingar som måste till nya hem omedelbart, men tycker det känns hemskt att sälja dem.
    Är det troligt att alla 4 kan få nya hussar och mattar?

Vill inte ta bort dem heller, men vad har man för garantier att det blir bra hem och hur "poppis" är det med kattungar så här års!? Vi kan ju inte ha 5 katter heller, men vad gör man???

Suck!

• Svar på tråden Sälja kattungar på Blocket... Hjälp!
  • pyttanopysen

Det är alltid brist på kattungar på blocket. En kompis letade i tre veckor innan hon åkte 5 mil och hämtade en.

• Rigor

Va!? Är det sant?
    Vart bodde hon? Jag trodde det fanns för mycket katter överallt!

(Hoppas det kan ordna sig då för småkissarna!)

• Tutilure

Det brukar nog inte vara några större problem att sälja kattungar. Priset är ju förstås ganska avgörande och så beror det på vad det är för ras. Skogiskorsningar är populära,
    Var bor ni? Vi har funderat på att skaffa katt, vi skulle kanske kunna köpa av dig?

• Rigor

Pris?
    Jag har hört att man ska sälja dem, inte ge bort. Vaddå, 5 kr? 100 kr?

Vet inte vad det är för ras, mamman är en hittekatt. Fast hon är slank, snygg, har långa ben och har lite längre nos än vanliga bonnkatter, men är pytte-pytte liten. Ser ut som en halvårskatt, snarare än en fullvuxen.

• Linda25

Jag har hört att man brukar ta 25 öre tassen...
    För att inte det ska bringa otur med katten!!! Lycka till med försäljningen!

♥ Älskar dig Maximilian...puss mamma ♥
  • Rigor

Kollade själv på Blocket vart kissarna fanns som är till salu, fast folk skriver inte ut vart de bor och har bara mobilnummer så man kan inte kolla vart i kommunen de bor. Trist.

• Snäckan6

Vi sålde våra 4 små kattungar på Blocket, och de var redan sålda efter 2 timmar.

• Rigor

Snäckan, var det i en stor eller liten stad? Utanför Stockholm? Vi bor lite på landet och här kryllar det av katter i varenda buske...

• Snäckan6

Vi bor mitt ute på landet nere i Skåne.

• Honey1982

Jag har tingat en kisse på Blocket som vi ska hämta om ett par veckor.
    Hoppas verkligen att säljaren blir nöjd med oss som köpare, vi är ju superseriösa.
    Vår kisse säljs för 100 kr, vilket jag personligen tycker är ett för lågt pris.

Svar på tråden Sälja kattungar på Blocket... Hjälp!