• Fredde2

roliga "leksaker" för en 6 månaders

Min dotters roligaste leksak just nu är mina tomma snusdosor, särskilt när man slår dom i golvet. Men det mesta som låter litegrann när man slår dom i golvet är kul. har ni några andra roliga tips ?

• Svar på tråden roliga "leksaker" för en 6 månaders
  • jmh

Tidningar - speciellt veckotidnings-typen, t ex Vi Föräldrar, Vagabond eller liknande. HÅll bara kolla så att inget papper fastnar i halsen.

Fjärrkontroller och mobiltelefoner.

Wettexduk (ren, men gärna lite blöt!!)

• Mamma till Prins Bus

Ha ha, ler igenkännande ang snusdosorna. Det är sonens stora favorit just nu. Han har dock fått en egen som är tom och diskad=).
    Ang det här med papper och tidningar så är mitt tips smör/bakplåtspapper. Jätteroligt som prasslar mycket men som inte trasar sönder sig när de snuttar på det!

• Stora

Precis bakplåtspapper är jättebra!! Annars så gillar nog Edvin det mesta. Bitringar,frottehanddukar att suga o bita på o sin goa tumme....

Victoria - Ella och Edvins mamma
  • Amandamamman

Liten ketchupflaska med riskorn i (okokta), kastrullock, slevar, om man ska ta "gratisgrejer".
    Skallror, bitringar, mjukisdjur, snuttefilt om man vill shoppa.

• Vi 5

Mina tips på kul grejer är eg inte leksaker, vår son nästan 6 månader älskar allt kroppsligt bus just nu, det slår alla leksaker
    Det bästa han vet är; att "flyga" på våra smalben om vi ligger på golvet med knäna mot magen (om du förstår?), att flyga runt i luften, gunga fram och tillbaka framför spegeln, stå i vårt knä och "trilla" åt sidorna eller bästa av allt -mot oss så att näsorna krockar, och så sånger med handrörelser typ "imse vimse spindel" och Krokodilen som kör bil.

• Fredde2

tack för tipsen ska testa och se vilka som är roliga, och ja kroppsligt är också väldigt roligt ( men lite jobbigt efter ett tag ). Hon är nog lite trött på imse vimse för det är nog den enda barnsång jag kan texten på. Sjunga får jag övelåta till mamman.

• Vi 5

fredde2, sjunga har jag förut aldrig gjort, men med sonen som enda publik går det toppen Har funderat på babysång för att bli lite bättre, men har fakriskt lyckas snappa upp en hel del sånger genom att umgås med andra som har barn så jag kanske inte behöver

Svar på tråden roliga "leksaker" för en 6 månaders