• sweet p

Spoiler/tips för Cluedo.com

som rubriken säger här kan vi ventilera tips, ledtrådar eller våra oerhört genomtänkta teorier om vem som mördade Dr. Swart på
    www.cluedo.com
    jag har två misstänkta; fru påfågel eller fru vit(är i spel 4)
    vem/vilka har ni?

• Svar på tråden Spoiler/tips för Cluedo.com
  • sweet p

berätta gärna också VARFÖR ni misstänker vissa personer!

• Scrapmom

Min misstänkta är Påfågel, baserat på att hennes fingeravtryck hittades på blyröret och att Dr. Swart dog av trubbigt våld. Sen hittades han ju i källaren och jag tror att jag läste nånstans att han verkade ha trillat ner för trappan.

Så min gissning:

Fru Påfågel mördade Dr. Swart med blyröret i hallen.

• sweet p

men det fanns ju blod på ljusstaken? har du hittat den?

• Scrapmom

Nope, ingen ljusstake. Då hade jag nog tänkt om lite hehe

• Tjimtjom

Jag anklagade Professor Plommon. Tror han mördade Dr. Swart i arbetsrummet med ljusstaken. Klockan på golvet visar på kl 23 o han slutade spela biljard kl 22:30 vilket ger honom möjlighet.

• sweet p

hmmm..det finns en bandupptagning med pr. plommon och pastor grön från biljardrummet när pistolen avlossades 23:30...men inget dokumenterat om vem som var varnågonstans kl 23..intressant!
    jag hade honom som misstänkt i spel 2 men sedan var det något som fick mig att ändra mig, men jag minns inte vad!

• Niz

Jag anklagade fru vit, docktorn har skrivit att fru vit var nöjd med att vara kvinnan i huset och att hon var otrevlig mot de kvinnliga gästerna, tror att hon var förälskad i docktorn och svartsjuk för att han älskade fröken s. dessutom hittade jag ett papper där docktorn skrivit vilka de lika kapitlena i hans bok var, som nummer 5 stog det frökenS/fru swart men på kapitlet jag hittade på golvet stor det att han ville lämna henne och att han var rädd för fröken S. tror att detta var fru vits verk. Hon slog till honom med en ljusstake och det skedde i hallen....

• Ankiz

vad är det för sifferkombination till kassaskåpet?

• sweet p

kolla på en av "tavlorna" i arbetsrummet. eller var det biblioteket?

• sarabengtsson

Hej hej

Jag har gissat på professor plommon, jag tror att det är han som låg etta på mobilspelet. Han har gjort det av ren svartsjuka, med ljusstaken i arbetsrummet =) Himmlans kul spel det här. Skall nog köra igenom det en gång till =)

Svar på tråden Spoiler/tips för Cluedo.com