grumligt urin?
Mitt urin är grumligt nästan varje gång jag kissar. Vad kan det vara? Är kille och det gör inte ont när jag kissar.
Mitt urin är grumligt nästan varje gång jag kissar. Vad kan det vara? Är kille och det gör inte ont när jag kissar.
dricker du ordentligt?
minst 2 liter vätska om dagen ska man hälla i sig . o dricker man mycket saft, läsk, kaffe o annat urindrivande behövs det ännu mer vatten för att hålla uppe vätskenivån i kroppen.
Urinet kan även bli grumligt beroende på vad man dricker. Alkohol, mycket kaffe, mycket söta drycker kan ge annan färg o konsistens på urinet..
Kan även tyda på bakterier....dvs urinvägsinfektion eller likn. Även om man inte har ont kan man ha urinvägsinfektion. Be din läkare att få lämna in urinprov till vårdcentralens lab. Du får svar på ett par dagar.
hmm.. dricker kanske lite dåligt.. Kom på en till sak. Får "flytningar" ibland också. Påminner lite om sperma till färg och konsistens. Vad kan det vara? Vad kollar dom med ett urinprov? bara urinvägsinfektion eller finns det andra saker de kan se?
svampinfektion?
vad innebär det?
Hmm låter som om du snarare har en könssjukdom.
Men det gör ju inget ont. Vad kan det vara isf?
Könssjukdomar behöver inte göra ont...sök läkare.
Kan omöjligtvis ha blivit smittad på något sätt. Har bara haft en partner.
Klamydia kan vara lurigt, vara helt symtomfritt men ställa till en massa oreda som tex sterilitet och äggledarinflamamtioner hos kvinnor. Ett klamydiatest görs enkelt genom ett urinprov.
Män kan få urinvägsinfektioner, men det är mer sällsynt pga erat långa urinrör, så det är liet mer viktigt att kolla upp varför isf. Så vad det än kan vara sök läkare i morgon för provtagning!