Bo Peep - "Ilsa, jag har aldrig påstått att djur vill ha sex med människor, men det är väl inte omöjligt. Jag har haft hundar juckande mot benet ett antal gånger"
Men om man inte vet att de vill så är det ju omöjligt att säg aatt de inte skadas.
Om en hund juckar på ditt ben är ju också lite, skillnad. Hundar juckar på allt och då är det dens "val".
Men det är ju skillnad på om en människa penetrerar ett djur sexuellt, tycker du inte?
"Självklart finns det många fall där djur skadats av människor som utnyttjar dem, för sex, för sport, för nöje, för jakt, för mat etc etc. Därför anser jag att hysterin kring tidelag smakar lite illa i munnen, inte alls som en god biff. Dubbelmoral på hög nivå."
Ja det är naturligt att äta djur men inte att plåga dem i livet.
Eller tycker du att man lika gärna kan roa sig blå med dem, de ska ju ändå dö?
Vi ska alla dö, så då är det ju bara att köra på.
Jag tror de flesta sunda människor(även köttätare) vill att djuren ska ha det bra i livet och helst få beta ute och leva ett naturligt liv.
Sen att en drös pengakåta idioter skadar dem i olika syften, ja människan kan ofta vara grym men det brukar vi stifta lagar emot.
"Vad skulle fler bevis för det ena eller det andra visa menar du? "
Men vad svårt det ska vara att förstå.
Du kan aldrig veta om ett djur verkligen vill bli påsatt av dig, men vi kan se hos veterinärer och hos polisen att det finns säkra fall där djur skadats av sexuellt störda människor.
Så en lag vore på sin plats för att skydda djuren, eller går störda människors behov att ta sig rättigheten att knulla djur före djurens välbefinnande?
"Ilsa jag upprepar mig nu men om djuret tar skada så är det redan kriminaliserat genom djurskyddslagen. Sen att lagen borde kunna tillämpas oftare än i dag är en annan sak. Jag tror inte att det behövs nån ny lag, utan en bättre tillämpning av den vi har."
Tydlig fysisk skada javisst. Alltså får man också knulla handikappade som inte kan kommunicera?
En bättre tillämpning borde vara att ha i åtanke att vi inte har en aning om hur djur reagerar och att störda människor inte borde kuna tillfredsställa sina behov genom att utnyttja djur.
Pellinell - "Ilsa: oj vad intressant! Du tycker att prostitution är upp till var och en, men sex med djur skall förbjudas? Varför? Vad är det för skillnad? Om djuret tycker det är skönt är det väl upp till parterna att göra det eller inte?"
Vrider på saker in absurdum som vanligt...
För er andra så kan jag informera att jag skulle tacka jag till att få en miljon för sex med en normal och frisk karl(skrivet i annan tråd). Den tråden handlade inte om något kön utan båda parter kunde ha vilket som och det handlade om ett one-night-stand.
Prostituon som yrke för stackars sjuka missbrukande kvinnor har jag skrivit är en helt annan sak.
"Om djuret tycker det är skönt är det väl upp till parterna att göra det eller inte?"
Har du bevis på att djuren du har sex med tycker det är skönt?
Ja, jag tycker det är stor skillnad om två människor har sex i överenskommels än om en störd tar sig rättigheter med ett djur.