Inlägg från: Silverkatten06 |Visa alla inlägg
  • Silverkatten06

När salva och/eller kroppspuder (talk)?

Min son på 2,5 månader har tidigare inte haft några problem alls med blöjeksem, men nu har han fått lite små röda "knottror" ovanför snoppen och i ena ljumsken.

Jag byter blöja så fort han kissat men de senaste veckorna har han börjat sova 6-8 timmar i sträck på nätterna och jag antar att detta beror på att det tar längre tid mellan blöjbytena på natten...

Ska man ha på kroppspuder(talk) eller salva? Jag har idominsalva hemma, men har läst nånstans att man ska ha zinksalva, men det torkar väl ut huden?

Tacksam för råd!

• Svar på tråden När salva och/eller kroppspuder (talk)?
  • Silverkatten06

Har det tagit lång tid innan det gått bort? Jag försöker lufta, men det är svårt ibland, han kan ju inte vara i soffan etc då.. Hur mycket bör man lufta/dag?

• Silverkatten06

Claudia - tidigare har jag inte använt några produkter alls, det har inte behövts... Vad är Weleda för ngt, salvor?

• Silverkatten06

Claudia - Var hittar jag föresten inotyol och weledas? I mataffären eller på apoteket?

• Silverkatten06

Cissela - Nej, vi har kört med Liberos blöjor hela tiden... Jag ska testa att köra varannat blöjbyte som du skrev, tack för tipset!

Kanske lite lättare att lufta med en tjej, en kille kan ju nå rätt långt med sin stråle

Luftar honom på plastad frotté/lekmatta på golvet mellan varven men han gillar det bara en stund sen vill han upp i famnen och soffan var alldeles för dyr för att jag ska våga chansa...

• Silverkatten06

Aprilbarn - Tack! Ska bege mig till apoteket imorgon bitti!

Svar på tråden När salva och/eller kroppspuder (talk)?